Wednesday, Aug 16, 2017

صفحه نخست » تکذیب خبر تخریب لوح یادبود ترور میکونوس در برلین

Mikonos_Berlin_2.jpgحمید نوذری، مسئول کانون پناهندگان سیاسی ایرانی در برلین خبر تخریب لوح یادبود میکونوس از سوی عوامل وابسته به حکومت اسلامی ایران را به‌شدت تکذیب کرد.

نوذری در این باره گفت: "سه هفته قبل با ارسال نامه‌ای به شهرداری منطقه ویلمرزدورف برلین خواستار ترمیم و بازسازی این لوح یادبود شده‌ایم."

به گفته مسئول کانون پناهندگان سیاسی ایرانی در برلین، لوح یادبود میکونوس نیاز به تعمیر و نوسازی داشت و کانون این اقدام را در آستانه بیست و پنجمین سالگرد کشته‌شدگان میکونوس انجام داده است.

ایده‌ی برپایی این لوح از سوی نمایندگان احزاب سوسیال دمکرات، سبزها و سوسیالیسم دمکراتیک (حزب چپ‌های کنونی) سال ۱۹۹۷ در شورای شهر منطقه "ویلمرزدورف" برلین مطرح شد، اما در آن زمان وزارت امورخارجه آلمان به دلیل "عدم قطعیت حکم دادگاه میکونوس" با آن مخالفت کرد.

حکم دادگاه میکونوس در دسامبر ۱۹۹۸ قطعیت یافت و مقامات ایرانی در بالاترین سطوح را به دست داشتن در ترور دولتی محکوم کرد. علی خامنه‌ای، اکبر هاشمی‌رفسنجانی، علی‌‌اکبر ولایتی و علی فلاحیان از جمله‌ مقامات عالی‌رتبه‌ی حکومت اسلامی هستند که از سوی دادگاه برلین به قتل رهبران سیاسی کُرد متهم شدند.

روز گذشته خبری مبنی بر تخریب این لوح در رسانه‌ها منتشر شده بود.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy