Tuesday, Aug 22, 2017

صفحه نخست » با امضای روحانی: زنان صاحب ۳۰درصد کرسی‌های مدیریتی می‌شوند

Zan_modiriat.jpgزمانه ـ تصویب‌نامه‌ای با امضای حسن روحانی به سازمان‌ها ارسال شده که شرایط زنان برای تصدی پست‌های مدیریتی را آسان‌تر می‌کند. تا پایان برنامه ششم توسعه سهم زنان از مدیریت باید به ۳۰درصد برسد.

شورای عالی اداری تصویب‌نامه‌ای را به تمامی وزارتخانه‌ها، مؤسسات دولتی و نهادهای عمومی غیردولتی ارسال کرده که بر اساس آن به‌پیشنهاد سازمان اداری و استخدامی کشور، دستورالعمل اجرایی نحوه انتخاب و انتصاب مدیران حرفه‌ای اصلاح و تصویب شده است. این تصویب نامه که به امضای حسن روحانی رسیده با هدف بهره‌گیری از توانمندی‌های زنان و جوانان مستعد کشور برای تصدی پست‌های مدیریت حرفه‌ای و افزایش سهم و نقش آنان در مدیریت اجرایی کشور تهیه شده است.

در هفته‌های گذشته خلف وعده حسن روحانی برای به کارگیری زنان در پست وزارت و کاهش تعداد معاونان او در کابینه با وجود تمام تلاش‌های فعالان زنان در ایران و ارائه لیست زنان کارآمد ابه روحانی، انتقادهای زیادی را برانگیخته بود. حسن روحانی در جلسه معارفه وزرای پیشنهادی خود به کابینه گفته بود که می‌خواسته از زنان به عنوان وزیر استفاده کند، اما «نشده» است.

با این حال وعده به استفاده از زنان در پست‌های معاونت در وزارتخانه‌ها و نهادهای دولتی و غیردولتی، در روزهای اخیر از زبان برخی از مسوولان شنیده شده است.

تصویب‌نامه شورای عالی اداری را می‌توان تلاشی از سوی دولت روحانی برای خاموش کردن انتقادها تلقی کرد. در تبصره ۶ که به ماده ۲ این تصویب‌نامه متعلق به تیر ماه سال ۹۵ هیئت دولت الحاق شده، آمده است: «به‌منظور بهره‌گیری از ظرفیت زنان و جوانان توانمند کشور برای تصدی پست‌های مدیریتی، میزان تجربه مورد نیاز برای تصدی هر یک از سطوح مدیریت حرفه‌ای (از تجربه خدمت دولتی) در مورد زنان و کارمندان کمتر از ۱۵ سال سابقه در مواردی که سایر شرایط احراز شده باشد، به دوسوم زمان پیش‌بینی‌شده توسط شورای راهبری توسعه مدیریت دستگاه تقلیل می‌یابد.»

تبصره ۲ الحاقی به ماده ۵ هم تاکید می‌کند که تا پایان برنامه ششم توسعه، نسبت مدیران زن در پست‌های مدیریتی به ۳۰ درصد افزایش یابد.

قرار است سهم هر یک از دستگاه‌های اجرایی برای انتصاب مدیران زن، با در نظر گرفتن شرایط و ویژگی‌های هر دستگاه، توسط سازمان اداری و استخدامی کشور و با هماهنگی دستگاه اجرایی ذی‌ربط تعیین و ابلاغ شود.

همچنین بر اساس تبصره ۳ الحاقی همین مصوبه برای استفاده از جوانان در پست‌های مدیریتی از انتصاب افراد با سابقه بیش از ۲۵ سال و سن بیشتر از ۵۵ سال در سمت مدیریت‌های پایه خودداری شود.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy