Saturday, Aug 26, 2017

صفحه نخست » نشانه‌های عدم تأیید ترامپ به پای‌بندی ایران به برجام ظاهر شده‌اند

ebx1491tz_small.jpgایران اینترنشنال - خبرگزاری آمریکایی سی ان بی سی (CNBC) امروز جمعه سوم شهریور ماه در گزارشی می‌نویسد: «شواهد متعددی نشان می‌دهد که پرزیدنت ترامپ دیگر پای‌بندی ایران به قرارداد هسته‌ای را تأیید و امضاء نخواهد کرد.»

در گزارش این خبرگزاری آمده است: «نشانه‌ها و پیام‌هایی که از سوی دولت دونالد ترامپ و مسئولان سیاست خارجی او پدیدار شده‌اند حاکی از این است که آنها خود را آماده اعلام عدم پای‌بندی ایران به توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ کرده‌اند.

نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد، این هفته دیداری با مقامات مسئول در سازمان بین‌المللی انرژی اتمی در وین داشت و خواهان بازدید از مراکز نظامی و آکادمیک ایران، در راستای جلوگیری از احتمال تخلف این کشور در امر اجرای توافق هسته‌ای شد.

از سوی دیگر، مقامات ایران واشنگتن را متهم می‌کنند که به خاطر سوءاستفاده‌های سیاسی و منافع خود به دنبال بهانه‌جویی برای نقض یک جانبه این قرارداد است.»

گزارش می‌افزاید: «تحلیلگران سیاسی می‌گویند در صورت تصمیم دولت ترامپ به عدم صدور گواهی پای‌بندی ایران به قرارداد هسته‌ای، دولت آمریکا خطر افزایش اختلافات خود با متحدین اروپایی را در پیش رو دارد.

جان گلیزر، رئیس بخش مطالعات امور خارجی در انستیتوی کاتو می‌گوید: «ترامپ نشانه‌هایی قوی در مورد عدم صدور تأییدیه برای ایران را داده است. اگر ما خود را از این معامله کنار بکشیم یا عمداً آن را ملغی اعلام کنیم، از نظر بین‌المللی در میان متحدانمان منزوی خواهیم شد، و هرگز قادر نخواهیم شد دوباره هیچ تحریمی را که بتواند به ایران آسیب و آن را از اعمالش متوقف کند اعمال کنیم. زیرا بقیه جامعه جهانی با ما همراهی نخواهد کرد.»

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy