Tuesday, Aug 29, 2017

صفحه نخست » آزمایش جدید پیونگ یانگ: عبور یک موشک کره شمالی از آسمان ژاپن

e14j11x7j_small.jpgصدای آمریکا - دولت ژاپن صبح سه شنبه به وقت محلی اعلام کرد یک موشک کره شمالی از آسمان آن کشور عبور کرد. ساعتی بعد از این آزمایش، شبکه خبری سی ان ان در خبری فوری گفت، وزارت دفاع ایالات متحده، پنتاگون، عبور یک موشک کره شمالی از آسمان ژاپن را تایید کرده و در حال بررسی جزئیات آن است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، سامانه هشدار دولتی ژاپن از مردم خواسته است اقدامات احتیاطی را انجام دهند.

با این حال، شبکه تلویزیونی ان اچ کی ژاپن می‌گوید موشک از آسمان کشور عبور کرده و خسارتی به بار نیاورده است.

این موشک، حدود ساعت ۶ و شش دقیقه صبح سه شنبه به وقت محلی از حریم هوایی ژاپن عبور کرد و نیروهای مسلح ژاپن اقدام به سرنگونی آن نکردند.

نوع موشک هنوز مشخص نیست.

اما خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی مشابه نوشت، کره جنوبی عبور یک موشک بالیستیک کره شمالی را از آسمان ژاپن تایید کرده است.

این خبرگزاری از قول رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح کره جنوبی نوشت، به همراه ارتش‌ ایالات متحده در حال تجزیه و تحلیل این رویداد هستیم.

بنا بر اعلام ارتش کره جنوبی، موشک یاد شده از پایگاهی نزدیک پیونگ یانگ پرتاب شده، تا ارتفاع ۵۵۰ کیلومتری بالا رفته، و مسافتی حدود ۲۷۰۰ کیلومتر را طی کرده است.

پیونگ یانگ دو هفته پیش در واکنش به تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد جزئیات طرح حمله به جزیره گوام - که قلمرو آمریکا محسوب می‌شود - را منتشر کرد.

بر اساس طرح اعلام شده، در صورت تصمیم به حمله، چهار موشک «هواسونگ-۱۲» از آسمان ژاپن عبور خواهند کرد و در ۳۰ تا ۴۰ کیلومتری آب‌های گوام فرود می‌آیند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy