Thursday, Aug 31, 2017

صفحه نخست » مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸: دروازه ایران بسته ماند، ژاپن راهی روسیه شد

557qy2bhu226_small.jpgبی بی سی - تیم ملی فوتبال ایران به رغم اخراج یک بازیکن در بازی مقابل کره جنوبی در سئول دروازه‌اش را بسته نگه داشت و مقابل این تیم به تساوی بدون گل رسید. تیم ملی ژاپن نیز با پیروزی دو بر صفر مقابل استرالیا، پس از ایران دومین تیم آسیایی حاضر در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه شد.

تیم ملی فوتبال ایران که پیش از این صعودش به جام جهانی روسیه را قطعی کرده بود، در حالی در سئول به مصاف کره جنوبی رفت که سردار آزمون را به دلیل مصدومیت و سامان قدوس را به دلیل حاضر نشدن گذرنامه ایرانی در اختیار نداشت.

کره جنوبی که در ۸ دوره اخیر جام جهانی به این مسابقات راه یافته برای راه‌یابی به این مسابقات نیاز به پیروزی مقابل ایران داشت اما به رغم اخراج سعید عزت‌اللهی در دقیقه ۵۳ بازی نتوانست دروازه ایران را باز کند.

به این ترتیب کارلوس کی‌روش و مردانش در ۱۲ بازی انتخابی جام جهانی دروازه‌شان را بسته نگه داشته‌اند و ۱۱۰۸ دقیقه است که هیچ تیمی نتوانسته دروازه این تیم را در این مسابقات باز کند.

در دیگر بازی‌های این گروه چین با گل دقیقه ۸۴ لین گائو، از روی نقطه پنالتی توانست مهمانش ازبکستان را شکست دهد و سوریه نیز با نتیجه ۱-۳ قطر، میزبان جام جهانی ۲۰۲۲ را شکست دهد.

به این ترتیب در حالی که یک بازی دیگر از این مسابقات باقی مانده، در گروه اول مقدماتی جام جهانی در آسیا، ایران با ۲۱ امتیاز در رتبه نخست قرار دارد. کره جنوبی با ۱۴ امتیاز دوم است و تیم‌های سوریه و ازبکستان با ۱۲ امتیاز در رتبه‌های بعدی هستند.

اما در گروه دوم مقدماتی جام جهانی ژاپن توانست با پیروزی ۰-۲ مقابل استرالیا به جام جهانی روسیه صعود کند. در دیگر بازی این گروه نیز عراق در خانه تایلند این تیم را ۱-۲ شکست داد.

به این ترتیب تا کنون به غیر از روسیه میزبان، تیم‌های برزیل، ایران و ژاپن توانسته‌اند به مسابقات جام جهانی راه پیدا کنند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy