Tuesday, Sep 12, 2017

صفحه نخست » واليبال جام قهرمانان بزرگ جهان؛ ايران 3 - ايتاليا 2؛ پيروزي بلند قامتان در گام نخست + ویدئو

553scd589632o0_small.jpgخبرگزاري آريا - تيم ملي واليبال ايران در نخستين ديدار مسابقات جام قهرمانان بزرگ مردان جهان موفق به شکست ايتاليا شد تا لاجوردي‌پوشان مقهور قدرت ملي‌پوشان شوند.


به گزارش سرويس ورزشي آريا، هفتمين دوره مسابقات واليبال جام قهرمانان بزرگ مردان جهان از امروز (سه شنبه) در سالن «گايشي هال» شهر ناگويا ژاپن آغاز شد. در دومين ديدار روز نخست اين رقابت ها تيم هاي ايران و ايتاليا به مصاف يکديگر رفتند که ملي پوشان کشورمان سه بر دو به پيروزي رسيدند تا دو امتياز ارزشمند مسابقه نخست را به دست آورند. تيم ايران در ست‌هاي دوم و چهارم اين مسابقه 25 بر 23 و 31 بر 29 مغلوب ايتاليا شد اما در ست هاي اول، سوم و پنجم به ترتيب با امتيازهاي 25 بر 19، 28 بر 26 و 15 بر 11 به پيروزي رسيدند تا در نخستين گام جام قهرمانان مردان جهان فاتح ميدان باشند. ايگور کولاکوويچ در ابتداي اين مسابقه از ترکيب سعيد معروف، سيد محمد موسوي، امير غفور، فرهاد قائمي، ميلاد عبادي بور، سامان فائزي، مهدي مرندي براي دريافت و مصطفي حيدري براي توپ گيري استفاده کرد. لورنزو بلنجيني سرمربي تيم ملي واليبال ايتاليا نيز در ابتداي اين مسابقه از ترکيب لوکا وتوري، سيمونه جيانلي، فابيو بالاسو، دانيله ماتزونه، فيليپو لانزا، متئو پيانو و اولگ آنتونوف استفاده کرد.


پائولو تورسي از برزيل و آندري زنوويچ از روسيه داوران اول و دوم ديدار ايران و ايتاليا بودند.

نخستين امتياز ست نخست به تيم ايتاليا رسيد. در امتياز دوم دو تيم برابر شدند. سپس تيم ايران سه امتياز متوالي به دست آورد. در امتياز 5 بر 4 به سود ايران کولاکوويچ درخواست ويديو چک کرد که پوئن ايتاليا تاييد شد. وقت استراحت فني نخست 8 بر 7 به ايران رسيد. رقابت دو تيم در ادامه اين ست بسيار نزديک به هم پيش رفت. وقت استراحت دوم فني نيز 16 بر 14 به تيم ايران رسيد تا ملي پوشان کم کم امتيازهاي خود را نسبت به حريف افزايش دهند. در امتياز 21 بر 17 به سود ايران سرمربي ايتاليا وقت استراحت درخواست کرد. در نهايت ست نخست اين مسابقه با امتياز 25 بر 19 به سود ايران به پايان رسيد.

ملي پوشان کشورمان در ست نخست 10 امتياز از اسپک، يک امتياز دفاع، دو امتياز سرويس و 12 امتياز از اشتباهات بازيکنان ايتاليا به دست آوردند. عملکرد ايتاليا در ست نخست در دفاع بهتر از ايران بود که چهار امتياز به دست آورد. لاجوردي پوشان 9 امتياز از اسپک، دو امتياز سرويس و 4 امتياز از اشتباهات فردي بازيکنان ايران به دست آوردند.


تيم ايران در ابتداي ست دوم، دو امتياز متوالي ازا اسپک غفور و دفاع موسوي به دست آورد. ترکيب تيم ايران در اين ست تغييري نداشت و وقت استراحت فني نخست نيز 8 بر 6 به ايران رسيد. در امتياز 12 بر 11 به سود ايران کولاکوويچ درخواست ويديو چک داد که داور به دليل اشتباه خودش دستور تکرار رالي اين پوئن داد. سپس ايتاليا يک امتياز گرفت و دو تيم برابر شدند. وقت استراحت دوم فني به تيم ايتاليا رسيد. در ادامه اين ست رقابت دو تيم بسيار نزديک به هم پيش رفت و در امتياز 23 بر 23 سرمربي ايتاليا وقت استراحت درخواست کرد. سپس ايتاليا امتياز سرويس گرفت تا ايگور وقت استراحت درخواست کند. در نهايت ايتاليا 25 بر 23 به پيروزي رسيد تا نتيجه اين ديدار در ست شماري يک بر يک برابر شوند.


در ست دوم تيم ايتاليا 18 امتياز از سرويس به دست آورد که عملکرد بسيار خوبي از اين تيم بود. سه امتياز از دفاع، يک امتياز سرويس و سه امتياز از اشتباهات تيم ايران، مجموع 25 امتياز ست دوم ايتاليا را تشکيل داد. تيم ايران در ست دوم 13 امتياز از اسپک، دو امتياز دفاع و هشت امتياز از اشتباهات بازيکنان ايتاليا به دست آورد. در ست دوم فرهاد سال افزون و رضا قرا نيز براي تيم ايران به ميدان آمدند.


ست سوم با کسب امتياز ايتاليا شروع شد. رقابت دو تيم همانند دو ست ديگر بسيار نزديک به هم پيش رفت و وقت استراحت فني نخست 8 بر 7 به ايران رسيد. سامان فائزي در ابتداي اين ست عملکرد خوبي داشت. وقت استراحت دوم اين ست نيز 16 بر 15 به ايران رسيد. ناهماهنگي بين بازيکنان ايران سه امتياز براي ايتاليا به همراه داشت تا در امتياز 18 بر 16 به سود ايتاليا، کولاکوويچ وقت استراحت درخواست کند. جوليو سابي بازيکن شماره 18 ايتاليا که در ست اول و سوم به عنوان بازيکن تعويضي به زمين آمد، عملکرد خوبي در اين ست داشت. ايران سه امتياز متوالي به دست آورد و در امتياز 22 ايران با ايتاليا برابر شدند تا سرمربي ايتاليا درخواست وقت استراحت دهد. رقابت دو تيم در پوئن هاي پاياني بسيار حساس شد و در نهايت تيم ايران 28 بر 26 فاتح اين ست شد تا در ست شماري دو بر يک پيش بيافتد و نخستين امتياز جدول اين رقابت ها را کسب کند. فرهاد سال افزون، رضا قرا و محمد جواد معنوي نژاد در اين ست به ميدان آمدند.


در ست چهارم نخستين امتياز به تيم ايتاليا رسيد و سپس ايران يک امتياز به دست آورد. بعد از تساوي دوتيم در امتياز چهارم، سه اسپک تيم ايران به اوت رفت تا ايتاليا 7 بر 4 پيش بيافتد. وقت استراحت فني نخست اين ست 8 بر 5 به ايتاليا رسيد. سرويس هاي اولگ آنتونوف دريافت ايران را در اين ست با مشکل روبرو کرد و اختلاف را به چهار امتياز رساند. ايران دو امتياز اختلاف خود با ايتاليا را جبران کرد تا وقت استراحت فني دوم اين ست 16 بر 14 به ايتاليا برسد. ايتاليايي ها از امتياز 10 اين ست با انجام حركات نمايشي و خوشحالي رو به زمين ايران، جنگ رواني را عليه تيم ايران شروع کردند. در امتياز 17 دو تيم برابر شدند تا سرمربي ايتاليا درخواست وقت استراحت کند. در امتياز 20 بر 18 به سود ايتاليا و بعد از کسب سه امتياز متوالي از سوي لاجوردي پوشان، ايگور درخواست وقت استراحت کرد. سرويس رضا قرا امتياز بيستم را براي ايران همراه داشت تا دو تيم برابر شوند. بازي در پوئن هاي پاياني اين ست نفسگير و سنگين بود، در نهايت اين ست با نتيجه 31 بر 29 به سود ايتاليا به پايان رسيد تا دو تيم 2 بر 2 در ست شماري برابر شوند.


در ست پنجم بازيکنان تيم ايران با ارائه نمايشي تماشاگر پسند برتري خود را در ميدان به تيم ايتاليا تحميل کردند تا ملي پوشان ايران 15 بر 11 فاتح اين جدال سخت باشند و در نهايت سه بر دو برنده جدال ستارگان آريايي برابر لاجوردي پوشان ايتاليا شوند تا جبران شکست ليگ جهاني سال 2017 نيز اينگونه رقم خورده باشد.


تيم ملي واليبال ايران فردا (چهارشنبه) در دومين ديدار خود به مصاف آمريکا مي رود که اين مسابقه نيز از ساعت 11 و 10 دقيقه به وقت تهران شروع مي شود.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy