Saturday, Sep 2, 2017

صفحه نخست » پورمحمدی: رسیدگی به پرونده احمدی‌نژاد باید جدی‌تر باشد، اختلافات 88 در جامعه روحانیت باعث شد بعضی بزرگواران دیگر حضور پیدا نکنند

90884v5z11x456_small.jpgعضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز گفت: اگر بخواهیم درباره اختلافات درون جامعه روحانیت بگویم، آن اختلافاتی که سال 88 داخل جامعه روحانیت به وجود آمد که خیلی شدیدتر و تندتر بود.
حجت السلام مصطفی پورمحمدی درباره برخی مباحث مطرح شده پیرامون اینکه جامعه روحانیت مبارز آن یکدستی گذشته را ندارد، گفت: خیر، من خیلی این تعبیر را نمی پسندم چون اگر بخواهیم درباره اختلافات بگویم، آن اختلافاتی که سال 88 داخل جامعه روحانیت به وجود آمد که خیلی شدیدتر و تندتر بود که منجر شد برخی بزرگواران دیگر در جلسات جامعه روحانیت از آن تاریخ تا الان حضور پیدا نکنند.
به گزارش نامه نیوز، وی فضای جامعه روحانیت را فضای اعتماد خواند و افزود: اعضا با صداقت حرف هایشان را می زنند، روابط سالم است، البته دیدگاه ها متفاوتی هم وجود دارد که وجود دیدگاه های متفاوت در هر محیطی طبیعی است. مجموعه فرهیخته می تواند خود را تنظیم کند و امیدواریم در جامعه روحانیت این فضا تقویت شود.
این عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت درباره موضع جامعه روحانیت مبارز برای پیگیری و رسیدگی به تخلفات محمود احمدی نژاد گفت: بله این موضوع مطرح شد. به هر حال قوه قضائیه باید در رسیدگی های قضایی به این پرونده و پرونده های دیگر جدی تر عمل کند.

وی ادامه داد: ما معتقدیم اگر خلاف، جرم و تخلفی اتفاق می افتد، باید سریعا رسیدگی شود تا پیشگیرانه و بازدارنده باشد و از تکرار جرم برای خود آن فرد مرتکب یا دیگران جلوگیری به عمل آید. تأخیر آفاتی دارد آفاتش را هم الان داریم می بینیم. تجربه نشان می دهد تعلل یا تأخیر در رسیدگی عامل تکرار همان مسائل می شود و حتی دیگران را هم تحریک به این کار می کند چون ترس خیلی ها می ریزد و برای ارتکاب به این تخلفات تشویق می شوند.
پورمحمدی در بخش دیگری از این گفتگو در پاسخ به سئوال که آیا نیاز است سنی برای بازنشستگی سیاسی تعریف شود تا چرخش نیرو در ارکان مدیریتی کشور اتفاق بیفتد؟ گفت: در بازنشستگی اجرایی بله ولی بازنشستگی سیاسی خیر. منطق بازنشستگی اجرایی کاملا درست است مدیران اجرایی هرچه جوان تر باشند با انرژی، انگیزه، قدرت تحمل، نوآوری و خلاقیت بیشتر عمل می کنند و مفیدتر هستند ولی در حوزه مسائل اجتماعی و مسائل سیاسی سن، پختگی و تجربه بیشتر یک ظرفیت و اندوخته بسیار ارزشمندی است که نباید آن ظرفیت را از دست بدهیم. تمام جوامع پیشرو در مدار مدنیت از ظرفیت های نخبگی شان کمال استفاده را می کنند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy