Friday, Sep 1, 2017

صفحه نخست » کشته شدن دانش‌آموزان نخبه در اثر واژگونی اتوبوس

Bus-students-Hormogzan.jpgدویچه وله - بار دیگر نخبگان نوجوان ایرانی به کام مرگ فرو رفتند. واژگونی اتوبوس حامل دختران نخبه دانش‌آموز در استان هرمزگان ایران، ۹ کشته و ۳۳ زخمی بر جای گذاشت. حال ۱۳ تن از مصدومان وخیم گزارش شده است.

خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا گزارش داده که در اولین ساعات بامداد روز جمعه ۱۰ شهریور (اول سپتامبر) اتوبوس حامل دانش‌آموزان دختر نخبه دراستان هرمزگان واژگون شده است.

بر اساس این گزارش، این حادثه در ساعت ۳ و ۵۸ دقیقه بامداد روز جمعه در محور بندرعباس-داراب اتفاق افتاده و منجر به کشته شدن ۹ نفر و مصدومیت ۳۳ تن دیگر شده که حال ۱۳ تن از آنان وخیم گزارش شده است. کشته‌شدگان شامل هفت دانش‌آموز، یک مربی و نیز راننده اتوبوس هستند.

دختران دانش‌آموز نخبه در دو مقطع راهنمایی و دبیرستان از شهرهای رودان و میناب راهی اردوی فرزانگان در شهرستان داراب بوده‌اند.

به گفته معاون عملیات سازمان اورژانس ایران، علت واژگونی اتوبوس خواب‌آلودگی راننده بوده است. راننده در دم جان سپرده است.

دانش آموزان هرمزگانی قبل از اعزام به اردو
ایسنا نوشت: تصویر زیر مربوط به دانش آموزان دختر هرمزگانی است که صبح امروز در حادثه رانندگی جان خود را از دست دادند
17-9-1-162951photo_2017-09-01_16-15-13.jpg

جزئیات حادثه

رئیس پلیس راه ایران به رسانه‌ها گفت، بررسی‌های اولیه نشان داد که سرعت اتوبوس کاملا مجاز بوده و بیش از سرعت مجاز منطقه تردد نکرده است و از آنجایی که راننده یک ساعت و نیم ساعت قبل پشت فرمان قرار گرفته بود؛ برهمین اساس قاعدتا باید با آمادگی کامل رانندگی می‌کرده است.

سردار محمدحسین حمیدی اضافه کرد: «بررسی‌ها نشان داد که راننده در صحنه ورود به حادثه و در آن لحظه بنا به دلایلی که هنوز برای ما مشخص نیست توجه کافی به جلو نداشته است. بررسی اولیه نشان می‌دهد ممکن است راننده خواب بوده باشد.»

به گفته رئیس پلیس راه، متاسفانه اتوبوس با قرنیز پل برخورده کرده و از جاده خارج می‌شود در حالیکه جاده کفی است و قاعدتا نباید این چنین حادثه‌ای رخ می‌داد اما بررسی‌ها نشان داد که کشیدگی خودرو در حاشیه راه که به بغل خوابیده بوده منجر به افزایش فوت و مجروحان سرنشینان شده است.

این چندمین بار در ایران است که دانش‌آموزان و دانشجویان نخبه که راهی اردوهای تفریحی یا علمی هستند دچار سانحه رانندگی در جاده می‌شوند.

در تاریخ ۲۶ اسفند ۱۳۷۶ اتوبوس حامل دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف در مسیر بازگشت از بیست ودومین دوره مسابقات ریاضی که در دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شده بود، به دره سقوط کرد و هفت نفر از دانشجویان به اضافه دو عضو هیأت علمی این دانشگاه کشته شدند.

مریم میرزاخانی نابغه فقید ریاضی از بازماندگان این حادثه بود.

یک روز عزای عمومی در هرمزگان

روز شنبه ۱۱ شهریور را در استان هرمزگان عزای عمومی اعلام شد. استاندار هرمزگان گفت: برای ابراز همدردی با خانواده‌های جان باختگان این حادثه و تمامی حادثه دیدگان، روز شنبه ۱۱ شهریور در استان هرمزگان عزای عمومی خواهد بود.

به گفته استاندار هرمزگان وزیر آموزش و پرورش و قائم مقام وزیر بهداشت برای رسیدگی به مصدومان و حادثه‌دیدگان به استان فارس سفر کرده‌اند. او اضافه کرد، مسئولان استان با همکاری مقامات عالی رتبه کشوری تمامی تلاش خود را برای بهبود وضعیت مصدومان و رسیدگی به خانواده‌ها انجام می‌دهند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy