Friday, Sep 1, 2017

صفحه نخست » نیکی هیلی: حمایت ایران از حماس نقض قطعنامه شورای امنیت است

12zaq4vfr456_small.jpgصدای آمریکا - نیکی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل، در بیانیه‌ای در رابطه با تازه ترین سخنان رهبر جدید حماس مبنی بر حمایت مالی و نظامی ایران از این گروه گفت که جمهوری اسلامی بار دیگر ماهیت واقعی خود را نشان داده است.

خانم هیلی گفت که ایران باید تصمیم بگیرد که آیا می‌خواهد عضوی مسئولیت‌پذیر در جامعه جهانی باشد یا می‌خواهد رهبر یک جنبش تروریستی باشد.

رهبر جدید حماس، که کنترل نوار عزه را بر عهده دارد، روز دوشنبه اعلام کرد روابط با تهران ترمیم شده و ایران کمک‌های مالی و نظامی به گروه ارائه می‌کند.

به دنبال خودداری گروه حماس از حمایت از بشار اسد رئیس دولت حاکم بر دمشق در جنگ داخلی شش ساله سوریه، روابط تهران و حماس رو به تیرگی گذاشت.

نماینده آمریکا در سازمان ملل روز پنجشنبه، اعلام این خبر را از سوی رهبر حماس یک «اعتراف خیره‌کننده» خواند و در عین حال گفت ایران «چهره واقعی» خود را نشان داد.

وی افزود «جامعه بین‌المللی باید پیش از اینها ایران را وادار به رعایت موازین بین‌المللی می‌کرد؛ موازینی بر مبنای ارزش‌هایی چون صلح و امنیت، که دیگر کشورها به آنها پایبند هستند.»

ایالات متحده حماس را یک گروه تروریستی می‌داند. این گروه جهادی فلسطینی از سال ۲۰۰۷ میلادی که کنترل نوار غزه را در دست گرفته، سه بار با اسرائیل وارد جنگ شده است.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy