Friday, Sep 1, 2017

صفحه نخست » احتمال جراحی بیماران بدون «بیهوشی» در ایران

552fr456_small.jpgایران اینترنشنال - اتابک نجفی دبیر انجمن آنستزیولوژی و مراقبت‌های ویژه ایران با انتقاد از کاهش ۲۵ درصدی تعرفه بیهوشی گفت: اگر از مراجع به پاسخ قانع‌کننده‌ای دست پیدا نکنیم و مسئولان وزارت بهداشت نیز ما را قانع نکنند، احتمال دارد که برخی بیماران را بیهوش نکنیم.

هیات دولت در تعرفه‌های خدمات پزشکی سال ۹۶، به دلیل کمبود منابع مالی، ارزش نسبی تعرفه متخصصین بیهوشی را ۲۵ درصد کاهش داد.

این مساله با انتقادات زیادی همراه بود. کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، نسبت به این تعرفه معترض شد و اعلام کرد: این کاهش تعرفه‌های بیهوشی نگران کننده است که باید وزارت بهداشت وارد عمل شود.

متخصصین بیهوشی روزچهارشنبه هشتم شهریور در شهرهای مختلف کشور، با برگزاری گردهمایی نسبت به کاهش ۲۵ درصدی تعرفه بیهوشی معترض شده و خواستار رعایت عدالت و انصاف در تعیین تعرفه های پزشکی شدند.

اتابک نجفی دبیر انجمن آنستزیولوژی و مراقبت‌های ویژه ایران، با انتقاد از تعرفه‌های مصوب شده از سوی دولت گفت: انتظار ما از دولت برقراری عدالت بود که متاسفانه شامل بی‌عدالتی شد.

او در ادامه توضیح داد: کاهش تعرفه بیهوشی که به منظور صرفه‌جویی در طرح تحول سلامت صورت گرفته است، باید برای همه رشته‌ها و حرفه‌ها باشد.

نجفی با بیان این‌که اعتراض به صورت رسمی به دیوان عدالت ارسال شده است تصریح کرد: «امیدواریم که دیوان عدالت به این پرونده هر چه زودتر رسیدگی کند در غیر این صورت ممکن است برخی بیماران بدون بیهوشی عمل شوند.»


متخصصان بیهوشی بر این گواهند که وزارت بهداشت می‌خواهد، کسر بودجه شدید خود را که به دلیل افزایش حق‌الزحمه همه رشته‌های تخصصی صورت گرفته از طریق کاهش حق‌الزحمه قانونی متخصصین بیهوشی به میزان ۲۵ درصد و به میزان بسیار کمتری از سایر رشته‌های تخصصی دیگر جبران کند.

آن‌ها امیدوارند بتوانند از طریق مراجع قانونی به خواسته خود برسند در غیر اینصورت دود این قانون به چشم بیمارانی خواهد رفت که باید برای درمان زیر تیغ جراحی بروند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy