Friday, Sep 1, 2017

صفحه نخست » آمدنیوز: قائم مقام قالیباف در شهرداری تهران به اتهام فساد مالی بازداشت شد

552mjmfr456_small.jpgعیسی شریفی قائم مقام محمدباقر قالیباف در شهرداری تهران، به اتهام فساد گسترده‌ی مالی، اختلاس، تحصیل مال نامشروع و ارتشاء بازداشت شده است.

به گزارش «آمدنیوز»، سازمان اطلاعات سپاه (ساس) با اطلاع از فساد مالی گسترده‌ی این مدیر ارشد شهرداری تهران و برای جلوگیری از بازداشت وی توسط وزارت اطلاعات، از هفته‌ی گذشته عیسی شریفی را بازداشت کرده است.

گفته شده، این سازمان امنیتی قصد دارد روند پرونده را طوری طراحی کند که به «محمدباقر قالیباف» شهردار پیشین تهران آسیبی وارد نشود. از سوی دیگر این سازمان امنیتی قصد دارد فسادهای گسترده‌ی قالیباف در شهرداری تهران را به عنوان «امتیاز» در دست خود نگه دارد تا قالیباف در مناصب دیگر خود نتواند از اجرای اوامر این سازمان، سر باز زند.

عیسی شریفی قائم مقام محمدباقر قالیباف، پس از اطلاع از عدم انتخاب قالیباف به عنوان رئیس‌جمهور دوازدهم و پیروزی حسن روحانی با مقادیر زیادی از منابع مالی متعلق به مردم به بهانه‌ی بیماری سرطان دخترش به سوئد رفت و قصد نداشت به کشور بازگردد، اما با وساطت قالیباف و برخی سرداران سپاه به کشور بازگشت.

قالیباف و مسئولین امنیتی به وی قول داده بودند که علی‌رغم فسادهای مالی گسترده، مصونیت داشته و بازداشت نخواهد شد، اما منابع خبری «آمدنیوز» اطلاع داده‌اند که وی مدت یک‌هفته است که در بازداشت موقت سازمان اطلاعات سپاه به سر می‌برد.

عيسی شريفی، قائم مقام و معاون هماهنگی و امور مناطق قاليباف و به عبارتی شهردار سايه تهران بوده است. شريفی هم جزو همکارانی است که همراه با قاليباف از نيروی انتظامی به شهرداری تهران آمد. وی سابقه معاونت شهید خرازی در لشگر ۱۴ امام حسین (ع)، معاونت پشتیبانی و لجستیک کل سپاه پاسداران، معاونت لجستیک نیروی انتظامی و معاونت امور مناطق شهرداری تهران را در کارنامه خود دارد.

از شریفی به عنوان «شهردار در سایه تهران» یاد می‌شود و آن‌ها که مجموعه شهرداری را می‌شناسند معترفند که شهر تهران عملا توسط عیسی شریفی اداره شده است.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy