Sunday, Sep 3, 2017

صفحه نخست » آمدنیوز: مهدی‌خزعلی در بیستمین روز اعتصاب‌ غذا به کما رفت

12za0987652r456_small.jpgآمدنیوز- گروه حقوق‌بشر: مهدی خزعلی از کنش‌گران سیاسی شناخته شده کشور، در بیستمین روز از اعتصاب غذای خشک خود به کما رفت.

به گزارش «آمدنیوز»، در ساعات پایانی شب گذشته، دکتر مهدی خزعلی از کُنش‌گران و فعالان سیاسی شناخته شده که بیستمین روز «اعتصاب غذای خشک» خود را پشت سر می‌گذارد، در زندان اوین به حالت کما رفت.

مهدی خزعلی از فعالان سیاسی و منتقدان حکومت ایران است که در پی تدارک مراسم عروسی دخترش در روز شنبه ۲۲ مردادماه در خانه پدری‌اش بازداشت شد.

طبق تصاویر و گزارش‌های منتشره در کانال تلگرامی سرای قلم، کانالِ نزدیک به مهدی‌خزعلی، ماموران پلیس اطلاعات و امنیت (پاوا) با یورش به خودروی شخصی و منزل پدری‌اش، شیشه‌های خودروی وی را شکستند و او و خانواده‌اش را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

پس از این بازداشت، آقای خزعلی در هنگام انتقال به زندان اوین اعلام کرد تا لحظه آزادی لب به غذا نمی‌زند و در زندان اعتصاب غذای خشک خواهد کرد.

یک منبع آگاه آخرین وضعیت این فعال سیاسی را وخیم گزارش داده و گفت: در چند روز گذشته به دستور مستقیم «صادق لاریجانی» دکتر مهدی خزعلی به یکی از سلول‌هاى اوین بدون دسترسی به کوچکترین امکانات پزشکی منتقل و در آنجا نگهداری می‌شد، تا اینکه ساعاتى پیش خزعلى بیهوش شده و به حالت کما رفت.

در پِی شدت گرفتن اعتصاب غذای زندانیان سیاسی در زندان‌های اوین و رجایی‌شهر، عباس جعفری دولت‌آبادی گفت: «به برخی زندانیان که به اعتصاب غذا و سایر تهدیدها روی می‌آورند اعلام می‌کنیم که این اقدامات، اموری شکست‌خورده است.»

دادستان تهران تاکید کرد: «قوه‌قضاییه تسلیم این اعتصاب غذاها نخواهد شد!»

همچنین صادق لاریجانی رییس قوه‌قضاییه نیز چندی پیش در جلسه‌ی خصوصی خود با مسئولین حفاظت اطلاعات قوه قضائیه و مسئولین زندان اوین گفته بود: «حالا که اعتصاب غذا این‌قدر مد شده، بد نیست که یک قربانی بدهد و خوب است که این قربانی آقازاده تندرو [مهدی‌خزعلی] باشد!»

گفتنی‌است با گذشت حدود ۲۰ روز از بازداشت خزعلی، هنوز علت اصلیِ بازداشت این فعال سیاسی مشخص نیست و خبرها حاکی‌است با وجود وخامت حال او، ماموران زندان از انتقال‌اش به بهداری اوین ممانعت به‌عمل می‌آورند.

اين در حالی است كه تمام پزشكان زندان اوين چند روز پیش تاکید کردند که خزعلی باید سریعاً در بخش سی.سی.یو بیمارستان بستری شود و امضاء کردند که مسئوليت جان این زندانی سیاسی را به عهده نمی‌گيرند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy