Monday, Sep 4, 2017

صفحه نخست » کاهش قیمت نفت با آزمایش اتمی کره شمالی

dakal_Naft.jpgروز دوشنبه، پس از تعطیلی دو روزه بازار، قیمت شاخص نفتی برنت و همچنین بنزین آمریکا کاهش یافت. قیمت بنزین آمریکا که به دلیل تعطیلی پالایشگاه های آمریکا به بالاترین حد خود در دوسال گذشته رسیده بود، اکنون با از سرگیری فعالیت های پالایشگاهی به سطح پیش از طوفان هاروی بازگشت.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از رویترز، امروز قیمت آتی نفت خام برنت بین الملل، نسبت به قیمت بسته شده در هفته گذشته، ۳۱ سنت کاهش یافت و این نفت در بازار بشکه‌ای ۵۲.۴۴ دلار معامله شد، این در حالی ست که معاملۀ آتی نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۱۳ سنت افزایش، بشکه‌ای ۴۷.۴۲ دلار صورت گرفت.

لازم به ذکر ست که روز جمعه بازار نفت در حالی به فعالیت های خود در هفته پایان بخشید که قیمت آتی نفت خام برنت بین الملل، نسبت به قیمت بسته شده در روز گذشته، ۱۱ سنت کاهش یافت و این نفت در بازار بشکه‌ای ۵۲.۷۵ دلار معامله شد، این در حالی ست که معاملۀ آتی نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۶ سنت افزایش، بشکه‌ای ۴۷.۲۹ دلار صورت گرفت.

دلیل کاهش شاخص نفتی برنت، آزمایش اتمی کره شمالی بوده است که موجب افزایش نگرانی سرمایه گذاران شده است. سرمایه گذاران در چنین شرایطی ترجیح می دهند بر روی کالای مطمئن تری، چون طلا، سرمایه گذاری کنند.

امروز قیمت آتی بنزین NYMEX آمریکا با ۴.۳ درصد کاهش، گالونی ۱.۶۷۲۹ دلار معامله شد. این همان قیمتی است که پیش از طوفان هاروی و سیل وحشتناکی که موجب تعطیلی حدود یک چهارم از پالایشگاه های آمریکا شد، وجود داشت.

گزارش ها حاکی از آن است که میزان لطماتی که به پالایشگاه ها در پی طوفان هاروی وارد شده است، کم تر از آن چیزی ست که پیشتر بیم آن می رفت.

روز دوشنبه برخی از پالایشگاه های اصلی ای که نفت خام را به بنزین یا سوخت مورد استفاده در جت تبدیل می کرند، فعالیت های خود را از سر گرفتند.

طوفان هاروی از شدیدترین طوفان هایی ست که در ۵۰ سال گذشته ایالت تگزاس به خود دیده و این طوفان موجب تعطیلی چندین پالایشگاه و توقف برخی از فعالیت ها در جهت تولید نفت خام شده بود. منطقه ی طوفان زده، جایی بود که پالایشگاه های آن ظرفیت پالایش روزانه ۲.۲ میلیون بشکه نفت را داراست و همچنین یکی از مهمترین مراکز برای واردات و صادرات نفت خام می باشد.

انتظار می رود که با وقوع طوفان هاروی موجودی نفت آمریکا به شدت کاهش یافته باشد و این امر قطعا برای اوپکی ها نتیجه خوبی خواهد داشت چرا که مدت هاست آن ها در تلاش برای ایجاد تعادل میان عرضه و تقاضا هستند، اما تا کنون نتوانسته اند آن طور که باید به هدفشان برسند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy