Wednesday, Sep 6, 2017

صفحه نخست » مولوی عبدالحمید به خامنه‌ای:‌ نابرابری‌ها نسبت به اهل سنت را پایان دهید + پاسخ رهبری

Molavi_Abdolhamid.jpgرادیو زمانه ـ عبدالحمید اسماعیل زهی، امام جمعه اهل سنت زاهدان، نامه‌ای خطاب به علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی نوشته و از او خواسته فرمان دهد تا تبعیض و نابرابری نسبت به اهل سنت پایان یابد.

مولوی عبدالحمید در نامه خود نوشته اهل سنت در ایران خود را متعلق به ایران می‌دانند: «... علی رغم تاکیدات مکرر رهبر جمهوری اسلامی در خصوص مبارزه با نابرابری و تبعیض و نگاه یکسان در دیدار با مسئولان مختلف، هنوز تبعیض و نابرابری بیداد می‌کند به نحوی که اگر گزارش جزییات آن از مراکز سنی نشین و مرکز ایران منتشر شود، خاطر رهبر را مکدر خواهد کرد.»

مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی با تاکید بر اینکه اهل سنت از نبود نگاه یکسان رنج می‌برند، از رهبر جمهوری اسلامی خواسته تا با فرمانش که فصل الخطاب است، به نابرابری‌های ۳۸ ساله در رده‌های مختلف کشور، در استخدام‌ها و واگذاری مسئولیت‌ها و مناصب در مرکز و مناطق مختلف کشور پایان دهد و دستور دهد از توانمندان اهل سنت در هیات دولت استفاده شود و آنها در مدیریت‌های استانی و ارشد کشور به کار گرفته شوند.

او همچنین از رهبر جمهوری اسلامی خواسته تا آزادی‌ مذهبی بیشتر مورد توجه قرار گیرد و در نمازهای یومیه و جمعه در کلانشهرها به ویژه تهران، دست تندروها که مزاحمت ایجاد می‌کنند، قطع شود.

مولوی عبدالحمید گفته این اقدام رهبر جمهوری اسلامی باعث تحکیم وحدت اسلامی و ملی می‌شود و بر رفع تنش‌های منطقه‌ای اثر می‌گذارد.

رهبر جمهوری اسلامی اما در پاسخی که از سوی رییس دفترش منتشر شده، خطاب به مولوی عبدالحمید پاسخ داده است: «همه ارکان نظام موظفند بر اساس معارف دینی و قانون اساسی هیچ گونه تبعیض و نابرابری بین ایرانیان از هر قوم و نژاد و مذهبی روا ندارند. ما هم به جد معتقدیم همه باید با هم در کنار هم در صفوف فشرده و واحدی به سربلندی و عزت ایران اسلامی بیندیشند و در راه آن تلاش کنند و اجازه ندهند دشمنان این مرز و بوم و خناسان وابسته به این و آن، در این صف واحد تفرقه افکنده و کارشکنی کنند.»

مولوی عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت زاهدان، در سال‌های قبل هم به تبعیض‌ها نسبت به اهل سنت اعتراض کرده بود. از جمله، او از رهبر جمهوری اسلامی ایران خواسته بود اجازه ندهد افرادی «تحت هر عنوانی» از اقامه نماز عید فطر در شهرهای بزرگ که اهل سنت در اقلیت هستند، جلوگیری کنند.

او اسفند ماه سال گذشته نیز در نامه‌ای به رهبر جمهوری اسلامی نسبت به احتمال وجود دستور رییس قوه قضاییه مبنی بر تسریع اعدام زندانیان سنی در پرونده‌های مواد مخدر که در برخی رسانه‌ها شایعه شده بود، ابراز نگرانی کرده و خواستار «تدبیر» علی خامنه‌ای در این مورد شده بود.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy