Tuesday, Sep 5, 2017

صفحه نخست » المانیتور: زنان ایرانی ناامید از روحانی سرسخت تر از همیشه هستند

17fh33vvhg22q_small.jpgصدای آمریکا- برخی رسانه های انگلیسی زبان در گزارش های خود از دلسردی برخی زنان ایرانی نسبت به انتخاب های حسن روحانی برای کابینه و دولتش خبر داده اند.

نرگس باجقلی در وبسایت المانیتور نوشت: لیلا فعال ۳۴ ساله حقوق زنان در ایران پس از این که روشن شد حسن روحانی هیچ زنی را برای کابینه دور دوم ریاست جمهوری اش معرفی نکرده، در پیامی از روی عصبانیت در تلگرام نوشت: «زنان از حمایت از روحانی هیچ چیز نصیب شان نشد. اگر آن ها در این انتخابات رای نمی دادند، آیا روحانی فکر می کرد با این تعداد حامی دوباره انتخاب می شد؟»

آوا در این گروه خصوصی فعالین حقوق زنان، با اشاره به مرضیه وحید دستجردی وزیر بهداشت که نخستین وزیر زن در تاریخ جمهوری اسلامی است، جواب داد: «حتی احمدی نژاد یک وزیر زن در کابینه داشت!»

فاطمه دانشجوی ۲۵ ساله علوم سیاسی افزود: «این شوخی است. عجب توهینی به همه زنانی که از او حمایت کردند.»

پیروزی کم سابقه زنان در انتخابات مجلس و انتخابات شوراهای شهر و روستا در دو دور اخیر نشان داد اگر به زنان فرصت رقابت سیاسی داده شود مردم مشکلی در رای دادن به آن ها ندارند.

جامعه رای دهنده جوان ایران خواستار حقوق اجتماعی و فرهنگی بیشتر از جمله حضور زنان در موقعیت های مدیریتی است.

وعده های توخالی سیاستمداران اصلاح طلب به افزایش حقوق زنان امری نا آشنا برای فعالین مدنی نیست.

مهناز یک فعال کهنه کار حقوق زنان می گوید: «ما به تغییر ذهنیت این روحانیون کهنسال امید نبسته ایم. امید ما به زنان جوانی است که برای مدیریت پا پیش گذاشته اند و به نسل جوانی که خواهان حمایت از آن ها است».

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy