Saturday, Sep 9, 2017

صفحه نخست » وزیر خلیج فارس عربستان: با ایران همچون داعش برخورد کنید

Samer_ElSabhan.jpgرادیو زمانه ـ وزیر مشاور عربستان در امور خلیج فارس در پیامی توئیتری تلویحاً خواستار مقابله نظامی با ایران شد.

ثامر السبهان، وزیر امور خلیج فارس سعودی وابسته به وزارت خارجه این کشور، جمعه، هشتم سپتامبر در پیامی توئیتری نوشت: «سرچشمه تروریسم و افراطگرایی در جهان، ایران و فرزند بزرگش حزب شیطان هستند و جهان همانطوری که با داعش [گروه «دولت اسلامی» ] برخورد کرد، باید با منبع آن نیز برخورد کند. ملل ما نیازمند صلح و امنیت هستند».

مقام‌های تندروی سعودی به گروه شیعی حزب‌الله لبنان که تحت حمایت ایران است، «حزب شیطان» می‌گویند.

پیش از این گفته شده بود که نشانه‌هایی از بهبود روابط بین عربستان و ایران به چشم می‌خورد.

روزنامه «رأی الیوم»، چاپ لندن به نقل از منابعی در دولت عربستان مدعی شده بود که ریاض به رسانه‌هایش دستور داده تا از حمله به ایران و شیعیان منطقه خودداری کنند.

Samer_ElSabhan_2.jpg

پیش از آن نیز به گفته رسانه‌های ایرانی، قاسم الاعرجی، وزیر کشور عراق مدعی شده بود عربستان خواستار میانجیگری بغداد بین این کشور و اصلی‌ترین رقیب منطقه‌ای آن، ایران شده است.

این خبر بعداً تکذیب شد و تهران نیز گفت که هیچ‌گونه نشانه‌ واضحی از رغبت عربستان سعودی برای بهبود روابط دریافت نکرده است.

با این حال ایران گفته بود که از هر نوع میانجیگری میان کشورهای منطقه از جمله عربستان سعودی استقبال می‌کند.

نخستین نشانه‌های بهبود رابطه ایران و عربستان با توافق این کشور برای اعزام حجاج ایرانی به مکه و مدینه آشکار شد.

مقام‌های ایرانی گفتند که مذاکراتشان با مقام‌های سعودی «مثبت» بوده. آنها از رفتار «مناسب» کارکنان عربستانی با زائران ایرانی نیز خبر دادند و گفتند احتمالاً این شیوه رفتاری به آنها «دستور داده شده است».

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy