Sunday, Sep 10, 2017

صفحه نخست » دختر داعشی آلمانی ممکن است در عراق با مجازات اعدام مواجه شود

15n3852585o0_small.jpgایران اینترنشنال - شماری از دیپلمات‌های آلمانی از احتمال صدور مجازات اعدام توسط مقامات قضایی عراق، علیه «لیندا ونزل»، دختر جوان آلمانی که به گروه داعش پیوسته بود، ابراز نگرانی کرده‌اند.

به گزارش سومریه‌نیوز، مقامات آلمانی، تلاش می‌کنند، لیندا را به کشورش بازگردانند. دختر آلمانی در ژانویه سال گذشته، در حالی که در کنار عناصر داعش در شهر موصل می‌جنگید، به اسارت نیروهای عراقی درآمد.

سومریه‌نیوز گفته که با توجه به قوانین ضد تروریستی عراق، احتمال به نتیجه رسیدن تلاش مقامات آلمانی برای بازگرداندن لیندا به کشورش، بسیار کم است.

نیروهای عراقی علاوه بر لیندا که تنها ۱۶ سال سن دارد، سه زن آلمانی دیگر را در عملیات آزاد‌سازی موصل، دستگیر کرده‌اند. دادگاه جنایی عراق، این چهار زن آلمانی را به انجام فعالیت‌های «تروریستی» از طریق پیوستن به گروه «داعش» متهم کرده است.

یک نماینده‌ی دادگستری عراق، به دیپلمات‌های آلمانی گفته که دادستانی عمومی عراق به شکل رسمی بازجویی‌های خود را از لیندا ونزل، به اتهام پیوستن به داعش، آغاز کرده است

لیندا در سال ۲۰۱۶، توسط یک جنگجوی چچنی داعش، به این گروه تروریستی پیوست. دختر آلمانی پس از رسیدن به سوریه، با این جنگجوی چچنی ازدواج کرد. گفته می‌شود که همسرش در جنگ موصل کشته شده است.

روزنامه‌ی بریتانیایی دیلی‌میل، روز گذشته در گزارشی، اعلام کرد که لیندا در یکی از زندان‌های بغداد در بازداشت به سر‌می‌برد.

از سوی دیگر هفته‌نامه‌ی «دیراشپیکل» آلمان، روز گذشته چهارشنبه ۱۵ شهریور گفته که مقامات قضایی عراق، محاکمه چهار زن آلمانی را به اتهام پیوستن به یک گروه تروریستی، آغاز کرده‌اند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy