Sunday, Sep 10, 2017

صفحه نخست » مدارس دولتی ایران در ابوظبی پلمب شدند

999999uiiy84eo0_small.jpgبی بی سی - علی حسینی، معاون امور بین الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش ایران خبر تعطیل شدن بعضی مدارس دولتی ایران در ابوظبی و شارجه در امارات متحده عربی را تأیید کرده است.

او گفته که بزرگترین مدرسه تعطیل شده که ۱۵۰۰ دانش‌آموز داشته، در شارجه بوده که مجوز آن تمدید نشده است.

به گفته معاون وزیر آموزش و پرورش ایران، ۱۰۰۰ دانش آموز ایرانی که در این مدرسه تحصیل می‌کردند، در مدرسه ایرانی دوبی پذیرش شده‌اند که شهریه گران‌تری دارد، اما تعدادی از دانش‌آموزان افغان به دلیل مشکل مالی بلاتکلیف مانده‌اند.

آقای حسینی می‌گوید که تعطیلی و پلمپ شدن این مدرسه به دلیل مشکلات ناشی از تیرگی روابط سیاسی ایران و امارات متحده عربی است.

پیشتر گزارش شده بود که ایران در پروژه احداث ساختمان جدید این مدرسه تخلفاتی داشته که به تمدید نشدن مجوز آن از سوی مقامات شارجه منجر شده است.

اما آقای حسینی گفته: "ادعاهای دولت امارات مبنی بر ساخت و ساز بدون مجوز در این مدرسه صحت ندارد و ما هیچ ساخت و سازی در مدرسه انجام نداده‌ایم."

او گفته که دوران مأموریت معلمان اعزام شده از سوی دولت ایران به مدارس تعطیل شده به پایان رسیده و آنها به ایران باز گشته‌اند.

معاون وزیر آموزش و پرورش ایران همچنین گفته که کارکنان محلی این مدارس هم در مدرسه ایرانی دوبی مشغول به کار شده‌اند.

ایران و امارات با وجود اختلافاتی که بر سر مالکیت سه جزیره تنب کوچک، ابوموسی و تنب بزرگ دارند، تا چند سال پیش روابط گرمی داشتند و امارات از جمله بزرگ‌ترین شرکای تجاری ایران بود، اما در سال‌های اخیر و با تیره شدن روابط ایران و عربستان سعودی، امارات هم به عنوان یکی از متحدان اصلی عربستان در منطقه روابط خود را با ایران محدود کرده است.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy