Thursday, Sep 14, 2017

صفحه نخست » سخنان نماینده خامنه‌ای در مورد «حفظ شخص اسد» و «انتقال فرهنگ بسیجی» به منطقه

588u12sqk6_small.jpgرادیوفردا - نماینده رهبر جمهوری اسلامی در سپاه پاسداران ضمن تأکید بر آنچه انتقال «فرهنگ بسیجی در منطقه» نامید، اعلام کرد «حفظ شخص بشار اسد» از جمله «خطوط قرمز» ایران در سوریه است.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، علی سعیدی این موضوع را شامگاه چهارشنبه در حاشیه دیدار با آیت‌الله عبدالنبی نمازی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان، در گفت‌وگو با خبرنگاران بیان کرد.

آقای سعیدی گفت که «دفاع از حریم اهل بیت»، «حفظ سوریه در جبهه مقاومت»، «استقلال و تمامیت ارضی» و «حفظ شخص بشار اسد» چهار «خط قرمز» جمهوری اسلامی در سوریه است.

به گفته نماینده آیت‌الله علی خامنه‌ای در سپاه، «آمریکا وقتی اراده می‌کرد، تحولی را ایجاد کند، ایجاد می‌شد، اما پنج سال است می‌کوشد که رژیم حاکم بر سوریه را عوض و این کشور را از جبهه مقاومت جدا کند اما موفق نشده‌است.»

وی مدعی شده که انقلاب ایران، نه تنها در «کشور، بلکه در سطح منطقه و بین‌الملل» هم تأثیرگذار است و از جمله جمهوری اسلامی «توانسته تحولاتی را با انتقال فرهنگ بسیجی در منطقه از جمله سوریه ایجاد کند.»

وب‌سایت خبرآنلاین نیز با انتشار اظهارات سعیدی، به نقل از وی نوشته با آنکه «دشمن تلاش می‌کرد سوریه را از جبهه مقاومت جدا کند، اما امروز سوریه و عراق در خدمت اسلام هستند.»

سعیدی هشتم شهریور ماه نیز خطوط قرمز ایران در سوریه را تشریح کرده بود.

به گزارش ایسنا، وی در مراسم تکریم و معارفه نماینده ولی فقیه در سپاه ثارالله استان کرمان گفته بود که «حفظ بشار اسد خط قرمز چهار ما» است.

نماینده آقای خامنه‌ای در سپاه پاسداران افزوده بود که جمهوری اسلامی، همین چهار خط قرمز را «با تفاوت‌هایی»، در عراق هم مدنظر داشته‌است.

علی‌اکبر ولایتی، مشاور ارشد رهبر جمهوری اسلامی در امور بین‌الملل نیز پیشتر چندبار، حفظ بشار اسد را «خط قرمز» ایران اعلام کرده و گفته بود که تهران قصد ندارد به گفته او در میدان جنگ و سیاست، «پشت اسد» را خالی کند.

وی سال ۹۵ نیز در گفت‌وگو با «الاخبار» لبنان گفته بود که «طرف روسی بر باقی ماندن بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه در پستش مُصر است. جمهوری اسلامی ایران نیز اراده و عزمی راسخ برای ماندن اسد دارد و این موضوع برای ما خط قرمز است.»

ولایتی افزوده بود: «ما به دوستان روس خود اعلام کردیم که بر این امر مصمم هستیم؛ روس‌ها هم به این نتیجه رسیدند که در حال حاضر جایگزینی برای اسد وجود ندارد.»

حکومت بشار اسد موفق شده با کمک روسیه و ایران در نقاط مختلف سوریه بر مخالفان خود فائق آید به‌طوری که الکساندر لاپین، رئیس ستاد مشترک نیروهای روس در سوریه در روزهای اخیر مدعی شد که دولت سوریه هم‌اینک کنترل «۸۵ درصد» از خاک این کشور را در دست گرفته است.

ایران از آغاز درگیری‌ها در سوریه با عزام نیروهای نظامی خود و سازماندهی نیروهای افغان و پاکستانی ساکن ایران به این کشور، از بشار اسد حمایت کرده‌است.

این در حالی است که تهران بارها اعلام کرده در جنگ سوریه تنها به حمایت مستشاری از نیروهای حامی اسد پرداخته و در این کشور دخالتی ندارد.

از زمان آغاز درگیری در سوریه، هزاران نفر کشته، زخمی و آواره شده‌اند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy