Monday, Sep 18, 2017

صفحه نخست » خبرهای ضدونقیضی از بمب گذاری در مجاورت منزل پدر "شهید حججی" + واکنش وزارت کشور

09182017A_TOP.jpgسردار سیف‌الله رشیدزاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان با اشاره به جزئیات خنثی شدن بسته مشکوک به ماده منفجره در نزدیکی منزل شهید حججی در شهرستان نجف‌آباد اظهار داشت: این موضوع صحت دارد. رأس ساعت 22:30 شب مردم متوجه می‌شوند که یک خودروی هیوندا در نقطه‌ای پارک شده که چراغ چشمک‌زن دارد و پس از آن پلیس 110 در محل حاضر شده و بررسی اولیه متوجه می‌شود که بسته مشکوکی زیر این ماشین قرار گرفته است.

ماموران امنیتی پس از بررسی خودروی مظنون به بمب گذاری در نزدیکی منزل پدر شهید حججی در نجف آباد، عملیات خنثی سازی بمب کشف شده را با موفقیت به انجام رساندند.

به گزارش خبرنگار مهر ، یکشنبه شب، کارگر مغازه لبنیاتی در حوالی منزل پدر شهید حججی در نجف آباد اصفهان بسته مشکوکی را زیر خودروی مزدا مشاهده کرد و در این خصوص با پلیس ۱۱۰ تماس گرفت.

به دنبال این موضوع نیروهای امنیتی و پلیس در بلوار شهیدان حجتی حضور پیدا کرده و ضمن مسدود کردن مسیرهای منتهی به این محله، تدابیر ویژه ای در این خصوص اتخاذ کردند.

نیروهای انتظامی، خودروهای آتش نشانی، آمبولانس، نیروهای بسیج و سپاه از جمله حاضرین در این محدوه بودند.

بنا بر این گزارش بسته مشکوک در حد و اندازه یک ضبط صوت بود که از زیر خوردو به وسیله ربات کنترل از راه دور خارج شد و در پیاده رو قرار گرفت.دقایقی بعد تایمر سیستم متوقف شد و تیم خنثی سازی بمب سپاه به فرآیند خنثی سازی آن پرداخت.

2576652.jpgاین بسته دارای سیم های متعدد و ساعت بود و به صورت آهنربایی زیر خودرو نصب شده بود. اطراف بسته مشکوک را با استفاده از کیسه های شن پوشش دادند.

ساعتی بعد بسته مشکوک توسط یگان خنثی سازی به وسیله یک دستگاه تویوتا از محل خارج شد و چند آمبولانس نیز خوردوی حامل بسته مشکوک را تا محل مقصد همراهی کردند.

وزارت کشور: بسته یافت‌شده در نجف‌آباد در دست بررسی است

دویچه وله - فرمانده لشگر زرهی ۸ نجف اشرف از کشف و انهدام یک بسته انفجاری در نجف‌آباد خبر داده، اما مدیرکل امنیتی وزارت کشور می‌گوید ماهیت بسته کشف شده در نجف‌‌آباد الزاما انفجاری - تروریستی نبوده است.

رسانه‌های داخلی ایران خبرهای ضدونقیضی درباره شناسایی و خنثی‌سازی یک "بسته انفجاری" در نجف‌آباد اصفهان منتشر کرده‌اند.

بسته‌ی یادشده نخست در ساعت ۲۲:۳۰ شامگاه یکشنبه ۲۶ شهریور در یک خودروی سواری پارک شده در نجف‌آباد اصفهان مشاهده شده است.

سیف‌الله رشیدی، فرمانده لشگر ۸ نجف اشرف می‌گوید که نیروهای ناجا بر اساس گزارش‌های مردمی مبنی بر وجود بسته‌ای مشکوک و مجهز به چراغ چشمک‌زن وارد عمل شده‌اند: «گروه چک و خنثی این لشکر در ساعت ۲۳:۳۰ با بررسی های اولیه و با استفاده از امکانات تخصصی؛ پس از ایجاد فضایی ایمن برای خنثی کردن آن، نسبت به انتقال این بسته انفجاری به فضای باز بیرون شهر اقدام و ساعت ۱۵ دقیقه بامداد آن را منهدم کردند.»

خبرگزاری تسنیم، نزدیک به محافل امنیتی و نظامی جمهوری اسلامی، در نخستین خبرها نوشته بود که بمبی در حوالی خانه محسن حججی کشف و خنثی شده است.

محسن حججی، عضو سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که از نیروهای ایرانی حاضر در سوریه بود، در مردادماه و پس از اسارت به دست داعش، در منطقه‌ "التنف" در مرز سوریه و عراق گردن زده شد.

اما خبرگزاری مهر در نیمروز دوشنبه ۲۷ شهریور از قول سرهنگ سیف‌الله رشیدزاده نوشت: «به‌رغم برخی شایعات مطرح شده ، این بسته انفجاری در اطراف منزل شهید حججی نبوده و تلاش ها برای شناسایی عوامل آن ادامه دارد.»

هم‌زمان جواد زرین‌کلاه، مدیر کل امنیتی وزارت کشور، گفته است: «هیچ ارتباطی بین این موضوع و منزل شهید حججی وجود ندارد و آنچه در این زمینه مطرح شده، صرفاً فضاسازی غلط برخی از رسانه ها بوده است.»

این مقام امنیتی افزوده است که بسته مشکوک کشف شده در نجف‌آباد، لزوما "انفجاری-تروریستی" نیست و ماهیت آن در نیروی انتظامی در حال بررسی است.

از سوی دیگر حسن رحیمی، دادستان عمومی و انقلاب اصفهان، از یک بمب صوتی یاد کرده که با مسائل امنیتی مرتبط نبوده و احتمالا به انتقام‌گیری شخصی ربط دارد. حسن رحیمی گفته است: «این بمب که صوتی بوده آثار و قدرت تخریبی نداشته و البته با منزل شهید حججی هم فاصله داشته است.»
دادستان اصفهان عنوان کرده که این بمب در زیر خودروی شخصی یکی از اهالی منطقه تعبیه شده بوده و شناسایی عوامل مرتبط با این بسته، با بررسی دوربین‌های حاضر در منطقه شروع شده است.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy