Tuesday, Sep 19, 2017

صفحه نخست » صدور کیفرخواست دادگاه انقلاب برای علیرضا نوری‌زاده

g581vf125_small.jpgبی بی سی - عباس جعفری دولت‌آبادی دادستان عمومی و انقلاب تهران از صدور کیفرخواست‌ امنیتی برای مدیر "مرکز مطالعات ایران و عرب" و تشکیل پرونده برای او در دادگاه انقلاب خبر داد.

آقای دولت آبادی سه شنبه ۲۸ شهریور، این مرکز را به اجرای "برنامه‌های ضدامنیتی علیه ایران" متهم کرده و مدیر آن را "ضد انقلاب خارج‌نشین"معرفی کرده است.

به نظر می رسد که اشاره دادستان تهران، به "مرکز مطالعات ایرانی و عربی" مستقر در لندن باشد که تحت ریاست علیرضا نوری‌زاده روزنامه‌نگار و فعال سیاسی ایرانی قرار دارد.

عباس جعفری دولت‌آبادی، در بخش دیگری از سخنان امروزخود در جمع معاونان دادستانی تهران، مجموعا به صدور ۸ کیفرخواست جدید "در ارتباط با جرایم امنیتی" اشاره کرده اما در مورد هفت کیفرخواست دیگر، توضیح بیشتری نداده است.

قوه قضاییه ایران، در بهمن ماه گذشته نیز در صفحات آگهی روزنامه "حمایت" وابسته به قوه قضاییه، آگهی‌هایی را منتشر کرد که از صدور احکام زندان غیابی برای تعدادی از چهره ها، فعالان و روزنامه نگاران خارج از ایران خبر می داد.

مطابق این احکام، فائقه آتشین یا "گوگوش" (خواننده معروف)، سعید کریمیان (مدیر شبکه "جم تی وی" که سه ماه بعد به قتل رسید)، فرشته قاضی (روزنامه‌نگار)، نیک آهنگ کوثر (روزنامه‌نگار) و تارا اینانلو (عکاس)، به همراه مرضیه آرمین، امین انواری رستمی، آرمان حقیقت، فرهاد نیکویی و سهراب امجدی (از فعالان منتقد حکومت) به ۱ تا ۱۶ سال زندان محکوم شده بودند.

قوه قضاییه ایران، همچنین اخیرا علیه ۱۵۲ نفر از کارکنان و همکاران فعلی و پیشین بخش فارسی بی بی سی اقدام قضایی انجام داده و عملا، دسترسی آنها را به دارایی هایشان در ایران مسدود کرده است.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy