Tuesday, Sep 19, 2017

صفحه نخست » اعدام قاتل آتنا اصلانی در ملاء عام

8k0se3e5t0rr6_small.jpgدویچه وله - قاتل آتنا اصلانی، دختربچه ۷ ساله پارس‌آبادی در انظار عمومی به دار آویخته شد. قتل آتنا بحث‌های زیادی را در جامعه پیرامون امنیت اجتماعی برانگیخت. دستگاه قضایی به این پرونده "سریعاً و خارج از نوبت" رسیدگی کرد.

قاتل آتنا اصلانی بامداد چهارشنبه (۲۹ شهریور/۲۰ سپتامبر) در ملاء عام اعدام شد. به گزارش خبرگزاری ایلنا اسماعیل جعفرزاده به "جرم تجاوز به عنف و قتل دختر هفت ساله پارس‌آبادی" در همین محل به دار آویخته شد.

به گفته مقامات قضایی قتل آتنا اصلانی با نقشه قبلی از سوی مجرم عملی شده است. مقامات قضایی تصریح کردند که اسماعیل جعفرزاده در ۲۸خرداد ۱۳۹۶ آتنا را به داخل مغازه خود کشیده و پس از تجاوز، او را به قتل رسانده است.

eedamAatna0.jpgeedamAatna1.jpgeedamAatna2.jpgeedamAatna3.jpg رئیس‌کل دادگستری استان اردبیل پیشتر صدور حکم اعدام برای متهم را قطعی دانسته بود. او گفته بود: «متهم از بابت تجاوز به عنف محکوم به اعدام، از بابت یک فقره قتل عمد محکوم به قصاص نفس، از بابت سرقت محکوم به حبس و شلاق و رد مال شد.»

صادق لاریجانی رئیس قوه قضائیه نیز با ارسال دستور‌العملی در تیر ماه از رئیس کل دادگستری استان اردبیل خواسته بود که به این پرونده "با سرعت و خارج از نوبت" رسیدگی کند.

قتل دلخراش آتنا اصلانی واکنش گروه‌های فعال مدنی، شخصیت‌های سیاسی، فرهنگی و مذهبی ایران را در پی داشت. در میان همدردی‌های صورت گرفته برخی گروه‌ها و کنش‌گران اجتماعی کوشیدند مسئولان و تصمیم‌گیران را ترغیب کنند تا با پذیرش مشکلات ساختاری در پی یافتن راه‌حل‌های موثر به خصوص در زمینه آزار کودکان باشند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy