Tuesday, Sep 19, 2017

صفحه نخست » هدایت تیم راگبی زنان ستاره‌های تهران با فرزند نو رسیده

شهروندیار - نوزادش را در آغوش گرفته و تیمش را آنالیز می‌کند. او با اینکار این باور غلط که زن باید در خانه بماند و بچه‌داری کند را به چالش می‌کشد.


او زهرا نوری سرمربی تیم راگبی ستاره‌های تهران است، زهرا در جامعه‌ای در حال پیشرفت است که کمترین حقوقی برای زنان قایل نیست، زهرا اما با تلاش مضاعف یکی پس از دیگری محدودیت‌ها را کنار می‌زند و به آرزوهای بزرگش فکر می‌کند.

xsw23232-14.jpgسمت راست: فاطمه نوری داور راگبی بانوان و پسرش سام ، سم چپ: زهرا نوری مربی راگبی بانوان و پسرش بردیا

خواهران نوری امید بخش راگبی بانوان ایران

به گزارش سایت ورزش بانوان؛ اخبار پیرامون راگبی بانوان ایران باوجود استعدادهای فراوان و المپیکی بودن این رشته کمتر از سایر رشته‌های ورزشی به گوش‌مان می‌رسد. راگبی زنان ورزشی است که توسط بیژن صفایی مربی بدنسازی تیم بسکتبال صبا باتری و استاد تربیت بدنی دانشگاه تهران راه اندازی شده و تا کنون در مسیرش با موانع زیادی روبرو بوده است. اما در این مطلب قصد معرفی خواهرانی را داریم که با وجود تمام فراز و فرودهایی که سر راه راگبی بانوان بوده، همیشه یکی از حامیان اصلی این رشته ورزشی بودند.

فاطمه نوری یکی از قدیمی‌های راگبی بانوان ایران که از سال ۸۳ فعالیت خود را در این رشته، همزمان با راه اندازی راگبی بانوان در ایران شروع کرده و از سال ۸۷ بطور رسمی داوری خود را با المپیاد ایرانیان استارت زده است. فاطمه نوری اولین داور بانوی مسلمان دنیاست که با حجاب اسلامی در رشته راگبی در مسابقات قهرمانی آسیا قضاوت کرده است. او داور بین المللی راگبی ایران است که با دریافت مدرک داوری‌اش از فدراسیون جهانی راگبی به جمع داوران جهانی پیوست.

فاطمه نوری خواهری به نام زهرا دارد که سابقه عضویت و بعد از آن سرمربیگری تیم ملی راگبی زنان ایران را دارد. این دو خواهر البته کمک زیادی به راگبی بانوان در ایران کرده‌اند. دعوت بانوان راگبی باز ایران به آلمان و شرکت در تورنمنت‌های رقابتی، نیز به واسطه جهانی بودن این دو صورت گرفت. البته بانوان راگبی آلمان نیز در آینده‌ای نزدیک به ایران خواهند آمد. سال ۹۴ از شبکه ZDF آلمان برای بازدید از تیم باشگاهی راگبی بانوان ستارگان به ایران آمدند. چرا که راگبی بازی کردن بانوان ایران با حجاب و پوشش اسلامی برای آنها جالب توجه بود. گزارش‌گری که همراه با ZDF به ایران آمده بود ملیت ایرانی-آلمانی داشت و از دوستان زهرا نوری، سرمربی باشگاه ستارگان تهران و مربی سابق تیم ملی راگبی بانوان ایران بود. وی کمک زیادی کرد که مقدمات دعوت از تیم ملی راگبی بانوان ایران در آلمان فراهم شود.

راگبی علاقه مشترک یا به گونه‌ای عشق مشترک خواهران نوری است. چندی پیش هر دو همزمان دوران بارداری خود را پشت سرگذاشتند. علی‌رغم تصوراتی که ایجاد شده بود و برخی معتقد بودند، بعد از به دنیا آمدن فرزندشان ورزش را رها خواهند کرد، هر دو نشان دادند که نقش مادری از حرفه ورزشی‌ جدا نیست. هر دو مصمم‌تر از قبل بازگشته‌اند ولی این‌بار در کنار پسران‌شان یکی قضاوت می‌کند و دیگری هدایت.

زهرا نوری در این خصوص به خبرنگار سایت ورزش بانوان گفت: من و خواهرم شش ماه آخر بارداری کمی از ورزش فاصله گرفتیم، تا اینکه سام و بردیا ۲ ماهه شدند و هر دو با انرژی بیشتر به زمین راگبی برگشتیم.

وی همچنین گفت: هرکس در زندگی هدفی را دنبال می‌کند، هدف من و خواهرم موفقیت راگبی زنان ایران و معرفی این رشته به سایرین است. چرا که اطلاعات در خصوص این رشته کم است و برخی گمان می‌کنند اصلا در بخش بانوان فعالیتی ندارد. خدمت به تیم ملی را وظیفه خود می‌دانیم و برای هرچه بهتر شدن وضعیت فعلی راگبی بانوان کشورمان تلاش می‌کنیم.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy