Friday, Sep 22, 2017

صفحه نخست » تهدید کره شمالی: انفجار بمب هیدروژنی در اقیانوس اطلس

092217_top.jpgرادیوزمانه - در واکنش به نطق رئیس جمهور آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل، رهبر کره شمالی گفته است به نظر او دونالد ترامپ از نظر روانی نامتعادل است و به اختلال مشاعر دچار شده.

ترامپ در سخنان روز سه‌شنبه خود در سازمان ملل کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی را «مرد موشکی» خطاب کرده بود. رئیس جمهور آمریکا گفته بود: «مرد موشکی کره شمالی قصد دارد عملیات انتحاری انجام دهد. وقتش رسیده کره شمالی بفهمد دستیابی به سلاح هسته‌ای تنها آینده پیش ‌روی این کشور نیست.»

رئیس جمهور آمریکا به صراحت اعلام کرده بود که اگر کره شمالی دست از سیاست هسته‌ای خود برندارد، جامعه جهانی چاره‌ای ندارد جز نابود کردن این کشور.

کیم جونگ اون در واکنش به این سخنان گفته است رئیس جمهور آمریکا را با "آتش" بر سر جایش می‌نشاند.

کیم در این سخنان یادآوری کرده که تهدیدات رئیس جمهور آمریکا تأثیری در او ندارد.

رهبر کره شمالی گفته است یقین دارد راه و روشی که برگزیده درست است و به نتیجه می‌رسد و حالا که دونالد ترامپ در برابر جهانیان به کشور او توهین کرده پیونگ‌یانگ در نظر دارد «اقدامات سهمگینی در بالاترین سطح تاریخی» در واکنش به این توهین‌ها انجام دهد. کیم گفته است او مدتی به این فکر بوده که چه واکنشی سزاوار چنین «کلمات سخیفی» خواهد بود.

ساعتی بعد از سخنان رهبر کره شمالی، خبرگزاری کره جنوبی گزارش داد که کره شمالی قصد دارد به زودی یک بمب هیدروژنی در اقیانوس اطلس آزمایش کند.

ری یونگ‌هو، وزیر خارجه کره شمالی گفته است، پیونگ‌یانگ به این فکر است که یک بمب هیدروژنی با قدرت هسته‌ای بسیار بالا در اقیانوس اطلس منفجر کند.

پیونگ‌یانگ شنبه ۲ سپتامبر ششمین بمب اتمی خود را که یک بمب هیدروژنی بود آزمایش کرد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز گذشته در حاشیه برگزاری مجمع عمومی سازمان ملل اعلام کرده بود که تحریم‌های تازه‌ای علیه کره شمالی اعمال می‌شود. علاوه بر صنعت نساجی، صنعت ماهیگیری، تکنولوژی ارتباطات و صنایع تولیدی کره شمالی طبق فرمان جدید ترامپ تحت تحریم‌های ایالات متحده قرار می‌گیرند.

دونالد ترامپ گفته است: «برای مدت زمانی طولانی به کره شمالی اجازه داده شده بود تا با سوءاستفاده از نظام مالی بین‌المللی بتواند بر روی برنامه هسته‌ای و موشکی خود سرمایه‌گذاری کند.»

کره شمالی به شورای عالی حقوق بشر سازمان ملل گفته است تحریم‌های اقتصادی، زندگی کودکان کره شمالی را به خطر انداخته.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy