Friday, Sep 22, 2017

صفحه نخست » مشاور رهبری: ترامپ یک کاسبکار سخیف است؛ احمدخاتمی: آمریکایی‌ها به حماقت ترامپ پی بردند

ahmad_e_khatami111.JPGایرنا نوشت: مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس در صفحه شخصی خود در فضای مجازی با انتشار تصویری، این ایام را تبریک گفت و نگاشت: سخنان رییس جمهور کاسب کار آمریکا سخیف بود.

علی اکبر ولایتی در پیامی در صفحه اینستاگرام شخصی خود نوشت: هفته دفاع مقس یادآور روزهای حماسه، رشادت، فداکاری و از جان گذشتگی دلیرمردان غیور و بزرگی است که اقتدار و استقلال امروز کشور را به رهبری معمار کبیر انقلاب اسلامی رقم زدند.

در ادامه این یادداشت آمده است: امروز هم مسیر سرخ و نورانی آنان با الگو گیری از آموزه های بلند اسلامی، تعالیم اهل بیت (علیهم السلام) و ابا عبدالله الحسین (علیه السلام) که این بار محرم و هفته دفاع مقدس نیز همزمان شده است، با تدبیر مقام معظم رهبری، شجاعت و فداکاری مدافعان حرم و شهدای مدافع حرم همچون شهید حججی ها و سرداران و ایثارگران بزرگ، همراهی ملت شریف و بزرگ ایران اسلامی و همت و عزم مسئولان دلسوز نظام به رغم همه دشمنی ها و توطئه ها که نمونه اخیر آن را در سخنان سخیف رییس جمهور کاسب کار آمریکا مشاهده کرده ایم، مسیر امنیت، ثبات، استقلال و پیشرفت کشور ادامه داشته و خواهد داشت.

دولت آمریکا به سمت ناپایداری استراتژیک حرکت می کند
دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا هم با بیان اینکه در قرن حاضر به خاطر مواضع تند و جنگ طلبانه رئیس جمهوری فعلی آمریکا، افول قدرت این کشور اجتناب ناپذیر است، گفت: دولت آمریکا به سمت ناپایداری استراتژیک حرکت می کند.

سردار سرلشگر سید یحیی رحیم صفوی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه امروز در دانشگاه تهران اظهار داشت: قطب قدرت جدید جهان اسلام در قرن حاضر مرکب از یک میلیارد و 600 میلیون مسلمان و با برخورداری از بیش از 75 درصد نفت خام و بیش از 57 درصد گاز جهان و نیز با داشتن قرآن مجید، یک اعتقاد و وحدت در اعمال اعبادی در حال شکل گیری است.

وی اظهار امیدواری کرد که مسلمانان با وحدت خود علیه دشمنانی چون رژیم صهیونیستی، بتوانند این قطب قدرت را در قرن بیست و یکم شکل دهند.

وی اظهار کرد: به نظر می رسد قطب دیگری قدرت جهان به عنوان یک قدرت آسیایی مرکب از چین، هند، روسیه و ایران، یکی از سناریوی های قدرت در قرن حاضر است.

رحیم صفوی ادامه داد: آمریکایی باید از تغییر و تحولات قدرت در مقیاس جهانی و منطقه ای عصبانی باشند و از ایران هم عصبانی باشند.

وی از اروپایی ها به عنوان یک قدرت دیگر در معادلات جهانی یاد کرد و گفت: ما امیدوار هستیم که کشورهای اروپایی از آمریکا فاصله بگیرند و در موضوع برجام بتوانند روابط اقتصادی و سیاسی خود را با ایران برقرار کنند.

رحیم صفوی در ادامه گفت: امروز در مقیاس جهانی رنگ و بوی جاذبه فرهنگ آمریکایی از بین رفته است و در قرن حاضر به خاطر مواضع تند و جنگ طلبانه رئیس جمهوری فعلی آمریکا، افول و نزول قدرت آمریکا از نظر عقلانی، سیاسی و تاریخی اجتناب ناپذیر است. دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا گفت: دولت آمریکا به سمت ناپایداری استراتژیک حرکت می کند.

دشمنان در خاموش کردن چراغ عزاداری سیدالشهدا (ع) شکست خوردند

همچنین امام جمعه موقت تهران گفت: دشمنان با کشتار مسلمانان تلاش کردند چراغ عزاداری برای سیدالشهدا (ع) در کشورهای اسلامی را خاموش کنند اما به لطف خدا پرچم سوگواری کربلا همچنان در اهتزاز است.

آیت الله سید احمد خاتمی پنجشنبه شب در ویژه برنامه شب اول محرم در صحن جامع رضوی حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) افزود: بنیانگذار عزاداری برای سیدالشهدا (ع) در محرم، حضرت امام رضا (ع) است زیرا اهل بیت (ع) بودند که فرهنگ عزاداری برای حضرت امام حسین (ع) را ترویج دادند.

وی اظهار کرد: بیش از 1400 سال از شهادت حضرت امام حسین (ع) می گذرد اما با تدبیر اهل بیت (ع) همچنان عزاداری برای شهدای کربلا در کشورهای اسلامی پایدار است و خداوند حافظ و نگهدار آن می باشد.

وی گفت: رضاخان برای مبارزه با دین برنامه هایی از جمله کشف حجاب، مبارزه با روحانیون و جلوگیری از عزاداری برای حضرت سید الشهدا (ع) را اجرا کرد اما لطف خدا مانع از تحقق اهداف وی شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: فرهنگ حسینی زنده و پویاست زیرا اهل بیت (ع) در مناسبت ها و اعیاد مختلف بر خواندن زیارت نامه حضرت امام حسین (ع) تاکید کردند تا فرهنگ عاشورا همواره در جامعه اسلامی پایدار باشد.

آیت الله خاتمی همچنین با اشاره به اظهارات اخیر ترامپ اظهار کرد: هم اکنون آمریکایی ها به حماقت و اقدامات احمقانه رئیس جمهوری خود پی برده اند زیرا اظهارنظرهای وی بیانگر بی تدبیری و بی عقلی اوست.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy