Wednesday, Sep 20, 2017

صفحه نخست » فدراسیون فوتبال برای حضور زنان در ورزشگاه‌ها منتظر جمع‌بندی نظام است

women-stadium22.jpgرادیو زمانه: رئیس فدراسیون فوتبال ایران گفته که اگر نظام درباره حضور زنان و خانواده‌ها در ورزشگاه‌ها به جمع‌بندی برسد، فدراسیون فوتبال آماده اجرای این تصمیم است. نایب رییس زنان فدراسیون فوتبال هم گفته تلاش برای ایجاد زیرساخت‌ها برای ورود زنان به ورزشگاه‌ها آغاز شده است.stadiu,

مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال ایران گفته است: «شخصاً به عنوان رییس فدراسیون فوتبال مخالفتی با حضور بانوان در ورزشگاه‌ها ندارم، اما این مهم نیازمند تصمیم‌گیری کلان و تدبیری ویژه‌ دارد که باید پیش از اجرایی شدن به آنها فکر شود.»

تاج دوشنبه ۲۷ شهریور در جلسه کارگروه ورزش حزب موتلفه اسلامی گفته بود حضور در ورزشگاه‌ها در حال حاضر «اولویت بانوان و جامعه» نیست.

او پس از بازی ایران و سوریه هم اظهارنظر مشابهی کرده بود: «ما که در ورزشگاه حاضر می‌شویم در جریان واقعیت‌های موجود درون ورزشگاه هستیم. در حال حاضر از لحاظ ساختاری و فیزیکی آمادگی ورود بانوان را نداریم. باید گیت‌های ورودی جداگانه داشته باشیم که این اتفاق نیفتاده است.»

اما اکنون رئیس فدراسیون فوتبال ایران گفته است سه‌شنبه گذشته، نشستی در وزارت کشور برای بحث و گفت‌وگو درباره نحوه حضور زنان ایرانی در ورزشگاه‌ها برگزار شده. مسئولان کشوری اعم از دولت، نیروی انتظامی، نهادهای نظارتی و امنیتی، وزارت ورزش و جوانان و در این نشست حضور داشته‌اند و سرانجام به این جمع‌بندی رسیده‌اند که مهم‌ترین مانع حضور زنان در ورزشگاه‌ها مشکلات زیر ساختی است.

مهدی تاج گفته است: «موضوع ورود بانوان و یا خانواده‌ها به ورزشگاه‌ها از جمله مسائل کلان مملکتی است. هر وقت نظام و دولت درباره این موضوع به یک راهکار مشخصی رسیدند، فدراسیون فوتبال به عنوان عضوی از کادر اجرایی این موضوع، تمام تلاش خود را برای تحقق این مهم به انجام خواهد رساند.»

لیلا صوفی‌زاده، نایب رییس زنان فدراسیون فوتبال هم معتقد است حرکت منطقی به سمت تحقق موضوع حضور زنان در ورزشگاه‌ها یک مطالبه عمومی است و این حرکت آغاز شده و در فدراسیون فوتبال تلاش برای برنامه‌ریزی برای آن ادامه دارد.

لیلا صوفی‌زاده گفته که متوجه حق زنان ایرانی در زمینه ورود به ورزشگاه‌ها هست و بارها مطالبات آنها را از رسانه‌ها و گفت‌وگوهای مستقیم و نامه‌ها دریافت کرده است، اما فدراسیون فوتبال که بر اساس پروتکل‌های بین‌المللی موظف به فراهم آوردن حضور تماشاگران مهمان در ورزشگاه‌هاست، هنوز امکان هماهنگی با تمامی مراجع ذی‌ربط برای حضور زنان ایرانی را ندارد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy