Friday, Sep 22, 2017

صفحه نخست » حمله اسرائیل به انبار مهمات حزب‌الله در سوریه

Ak5255555982_small.jpgدویچه وله - به گزارش دیده‌بان حقوق بشر سوریه جنگنده‌های اسرائیل به یک انبار مهمات در سوریه حمله کرده‌اند. گفته می‌شود که این انبار متعلق به حزب‌الله لبنان بوده است.

روز جمعه (۲۲ سپتامبر / ۳۱ شهریور) خبرگزاری فرانسه به نقل از دیده‌بان حقوق بشر سوریه گزارش داد که جت‌های جنگی اسرائیل انبار مهماتی در نزدیکی فرودگاه دمشق بمباران کردند. این خبرگزاری تاکید کرده است که گزارش‌های این سازمان قابل راستی‌آزمایی نیستند.

رامی عبدالرحمان، رئیس این گروه که در لندن مستقر است گفته است که انبار مهمات متعلق به حزب‌الله لبنان بوده است.

اسرائیل و سوریه تاکنون این خبر را تایید یا تکذیب نکرده‌اند.

برخی از رسانه‌های عربی‌زبان نوشته‌اند که پرتاب موشک به این انبار نظامی از طریق حریم هوایی لبنان صورت گرفته است.

روزنامه "جروزالم پست" نیز گزارش داد که اسرائیل برای جلوگیری از رشد توان نظامی ایران و حزب‌الله در نزدیکی مرزهای سوریه با اسرائیل، حمله‌ به سوریه را افزایش داده است.

جنگ لفظی

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل در سخنرانی خود در سازمان ملل متحد گفته بود که کشورش برای جلوگیری از تقویت نظامی ایران در سوریه دست به اقداماتی خواهد زد.

در مقابل روز جمعه حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی ایران هنگام رونمایی از موشک بالستیک "خرمشهر" اسرائیل را "غده سرطانی" خواند که «"منطقه را تحت فشار و تجاوز قرار داده است".

به گفته امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران، این موشک دو هزار کیلومتر برد و قابلیت حمل کلاهک تا هزار و ۸۰۰ کیلومتر را دارد و می‌تواند به جای یک کلاهک، چند کلاهک حمل کند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy