Saturday, Sep 23, 2017

صفحه نخست » بعد از دیدار فائزه هاشمی با مهوش ثابت، پنج عضو خانواده رفسنجانی ممنوع‌الخروج شدند

ytri484847r82_small.jpgبی بی سی - فائزه هاشمی از ممنوع الخروجی پنج نفر از اعضای خانواده اکبر هاشمی رفسنجانی خبر داده است. این اظهارات، یک ماه و نیم پس از خبر دادن خانم هاشمی از ممنوع الخروجی چهار نفر از اعضای این خانواده منتشر می شود.

خانم هاشمی در مصاحبه با روزنامه شهروند، با اعلام اینکه خود او در ۲۶ اردیبهشت ممنوع‌الخروج شده افزود: "شاید تصور می‌شود که ما اسنادی را از اسرار نظام در اختیار داریم که می‌خواهیم منتشرش کنیم در حالی ‌که چنین چیزی نیست."

فرزنداکبر هاشمی رفسنجانی گفت: "آقای‌ هاشمی عاقل‌تر و باتدبیرتر و سیاستمدارتر از این بود که بخواهد اسنادی را برای ما به جا بگذارد. حداقل من یکی که هیچی ندارم. حالا اگر بر فرض هم اسنادی باشد، با تکنولوژی امروز لازم به خروج از کشور برای انتشار آنها نیست."

فائزه هاشمی در مرداد ماه گذشته هم، در مصاحبه با روزنامه قانون از ممنوع الخروجی تعدادی از بستگان خود خبر داده و تاکید کرده بود انگار این "واهمه" وجود دارد که آنها در پی خروج از کشور باشند. وی گفته بود نمی‌داند به چه دلیل حتی پسرش را ممنوع‌الخروج کرده‌اند.

خانم هاشمی در آن مصاحبه با خبر دادن از دریافت احضاریه های متعدد، خود را یک "سوژه امنیتی" توصیف کرده و با اشاره به اتهامات رسانه های اصولگرا علیه خود افزوده بود: "شاید من یک پروژه باشم، اول شایعات را می‌سازند و سپس بهره‌برداری می‌کنند."

دختر آقای هاشمی رفسنجانی در مصاحبه اخیر با روزنامه شهروند اظهار داشته: "به ‌نظر می‌رسد با شایعات و گزارش‌ها و پرونده‌هایی که برای من درست کرده‌اند، به دنبال این هستند که عامل بیگانه، جاسوس و در این مایه‌ها چیزی دربیاورند."

وی با اشاره به احضار مکرر خود به دادگاه پس از درگذشت پدرش گفته: "قبلاً کم وبیش [پرونده] داشتم ولی در چهار پنج ماه گذشته مدام احضاریه می‌فرستند که وقتی می‌رویم عمدتاً گزارش‌های کذب است و واقعیت ندارد و به نظر هم می‌رسد که این ماجرا می‌خواهد ادامه پیدا کند و تمامی ندارد."

فائزه هاشمی در سال ۱۳۹۱، به مدت ۶ ماه به اتهام اقدام علیه امنیت ملی زندانی شده بود. حسن لاهوتی، فرزند او نیز در فروردین ۱۳۸۹ نیز هنگام بازگشت از سفر خارج به تهران مدتی بازداشت شده بود.

همچنین، برادر او، مهدی هاشمی، دارای حکم زندان ۱۰ ساله است و هم اکنون در زندان اوین به سر می برد.

_97986648_d92.jpgدیدار اخیر فائزه هاشمی با مهوش ثابت، از زندانیان آزاد شده بهایی، با اعتراض اصولگرایان شد

دیدار با مهوش ثابت

مصاحبه فائزه هاشمی با شهروند در شرایطی منتشر شده که دیدار او با مهوش ثابت، همبندی خانم هاشمی در زمان زندان، با اعتراض برخی از اصولگرایان مواجه شده است.

خانم ثابت، که ده سال قبل به عنوان یکی از رهبران جامعه بهاییان ایران دستگیر و به زندان محکوم شده بود، اخیرا بعد از تحمل ۱۰ سال حبس آزاد شده است.

فائزه هاشمی در اردیبهشت ۱۳۹۵ نیز، در جریان مرخصی فریبا کمال آبادی، یکی دیگر از همبندان سابق خود که از رهبران جامعه بهاییان محسوب می شد، به خانه او رفته بود.

آن ملاقات هم خشم رسانه‌های اصولگرا را برانگیخت و غلامحسین محسنی سخنگوی قوه قضاییه گفت با خانم هاشمی برخورد قضایی خواهد شد.

در واکنشی جداگانه، حتی اکبر هاشمی رفسنجانی اقدام دخترش را "اشتباه" خواند و گفت که باید آن را "جبران کند".

این در حالی است که فائزه هاشمی در واکنش به منتقدان گفت "وظیفه‌اخلاقی و انسانی" خود را انجام داده و از کاری که کرده پشیمان نیست.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy