Monday, Sep 25, 2017

صفحه نخست » کره شمالی: حمله به آمریکا غیرقابل اجتناب است

83e362323222_small.jpgدویچه وله - پرواز هواپیماهای جنگی آمریکا در مرز هوایی کره شمالی عملیاتی هشداردهنده به این کشور تلقی شده است. رهبر کره شمالی هم با رژه نظامی صدها هزار نفر از مردم این کشور قصد عرض اندام دارد. جنگ و تهدیدهای لفظی هم در اوج خود است.

بحران میان کره شمالی و آمریکا همچنان رو به تشدید است. آمریکا در شامگاه روز شنبه (۲۳ سپتامبر / اول مهر) با به پرواز درآوردن تعدادی از بمب‌افکن‌های B-1B خود در مرز هوایی کره شمالی عملا به این کشور هشدار داده است. بنا بر اعلام پنتاگون، "این اولین بار در قرن جاری است که آمریکا عملیاتی هوایی در این قلمرو انجام می‌‌دهد، اقدامی که نشان می‌دهد تلقی دونالد ترامپ از "رفتار بی‌محابای" کره شمالی چگونه است".

دانا وایت، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا، در ادامه گفت که عملیات روز شنبه حاوی پیامی صریح به کره شمالی است که رئیس جمهور آمریکا گزینه‌های مختلفی برای مهار تهدیدات کره شمالی در اختیار دارد. او برنامه تسلیحاتی کره شمالی را خطری بزرگ برای منطقه آسیا- پاسیفیک و کل جهان توصیف کرد.

بمب‌افکن‌های B-1B آمریکا از پایگاه نظامی آمریکا در گوام، در اقیانوس آرام برخاسته بودند و هواپیماهای جنگی ژاپن هم آنها را همراهی می‌کردند. این بمب‌افکن‌ها بخشی از نیروی اتمی آمریکا به شمار نمی‌روند، ولی قادر به حمل مقادیر بسیار از بمب‌های عادی هستند.

"مرد کوچک موشکی"

ساعاتی قبل از پرواز بمب‌افکن‌های آمریکا در نزدیکی قلمرو هوایی کره شمالی، ری یونگ هو، وزیر امور خارجه این کشور، حمله موشکی به آمریکا را غیرقابل اجتناب خواند. او که روز شنبه در برابر مجمع عمومی سازمان ملل سخن می‌‌گفت، توصیف ترامپ از کیم جونگ اون، حاکم کره شمالی، به عنوان "مرد کوچک موشکی" را اهانت به کره شمالی نامید. او گفت که این "اهانت" پرتاب موشکی از کره شمالی به خاک آمریکا را ضروری‌تر و غیرقابل اجتناب‌تر می‌کند.

ری ترامپ را یک فرد روانی، خودپسند و دچار جنون توصیف کرد که انگشتی بر بمب اتمی دارد. به گفته وزیر امور خارجه کره شمالی هیچ کسی غیر از ترامپ مشغول عملیات و رفتارهای خودکشانه نیست و اگر این رفتار خودکشانه به مرگ آمریکایی‌های بی‌گناه بیانجامد مسئولیت کامل آن به عهده ترامپ است.

این اظهارات وزیر خارجه کره شمالی بلافاصله با واکنش توئیتری ترامپ مواجه شد. او نوشت: «اگر حرف‌های این آقا تکرار فکر و ذکرهای "مرد کوچک موشکی" باشد، آنها به زودی سرنوشت دیگری را تجربه خواهند کرد و دوام نخواهند آورد.»

ترامپ در سخنرانی خود در برابر مجمع عمومی سازمان ملل در روز سه‌شنبه ۱۹ سپتامبر تهدید کرد که در صورت اقدامات تحریک‌آمیز کره شمالی، آمریکا این کشور را به کلی نابود خواهد کرد. کیم جونگ اون هم بلافاصله به این اظهارات پاسخ داد: "اقداماتی در سطح بالا" علیه آمریکا اتخاذ خواهد شد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy