Wednesday, Sep 27, 2017

صفحه نخست » "آزمایش موشک بالستیک میان‌ برد جمهوری اسلامی جعلی بود" + واکنش ترامپ

1m5cccdddr82_small.jpgرادیو فردا - دو مقام آمریکایی به شبکه فاکس‌نیوز گفته‌اند، تصاویری که ایران از یک آزمایش موشکی نشان داد، متعلق به گذشته است و نشانه‌ای مبنی برای این که ایران اخیرا یک آزمایش موشکی انجام شده باشد، در دست نیست.

در جریان رژه نیروهای مسلح ایران در روز جمعه ۳۱ شهریور از موشک «خرمشهر»به عنوان جدیدترین موشک بالستیک ایران، رونمایی شد.

ساعاتی بعد تلویزیون دولتی ایران با پخش تصاویر یک آزمایش موشکی اعلام کرد که موشک بالستیک دور برد خرمشهر با موفقیت آزمایش شد. به گفته گوینده خبر شبکه یک ایران این سومین موشک ایران با برد ۲۰۰۰ کیلومتر است.

این در حالی است که منابع مطلع به فاکس نیوز گفته اند، آنچه مشخص شده این است که ایران آزمایش موشکی تازه ای انجام نداده است. (گزارش سی ان ان در همین زمینه)

دو مقام آمریکایی به شبکه فاکس نیوز گفته اند، فیلمی که ایران از آزمایش موشک بالیستیک تازه خود نشان داد متعلق به آزمایش ماه ژانویه (۹ ماه پیش) است و این موشک پس از شلیک در هوا منفجر شد.

فاکس نیوز می گوید، در ۳۰ ژانویه گزارشی از این آزمایش ناموفق منتشر کرده بود.

طبق این گزارش موشک میان برد «خرمشهر» کپی از موشک «موسادان» یا «بی‌ام-۲۵»کره شمالی است که برد آن دو هزار ۵۰۰ مایل است.

انتشار خبر آزمایش موشکی ایران، واکنش دونالد ترامپ، رییس جمهورری آمریکا را درپی داشت.

دونالد ترامپ دوم مهر ماه در توئیتر خود نوشت، ایران به‌تازگی یک موشک بالیستیک با توانایی رسیدن به اسرائیل را آزمایش کرد. آنها در عین‌حال با کره شمالی هم کار می‌کنند. توافق زیادی بین ما نیست.

trumptweetKhoramMiss.jpgپیش از آنکه آقای ترامپ به موضوع قابلیت موشک تازه‌ برای رسیدن به خاک اسرائیل اشاره کند، وزیر دفاع این متحد کلیدی واشینگتن نیز آزمایش موشک «خرمشهر» را «تحریک‌آمیز» توصیف کرده بود. وزیر دفاع اسرائیل گفته این اقدام «تحریک‌آمیز» ایران نشانگر سودای این کشور «برای تبدیل‌شدن به قدرتی جهانی، برای تهدید دیگر کشورها» است

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy