Wednesday, Sep 27, 2017

صفحه نخست » ۲۱۰ نماینده مجلس ایران همه پرسی کردستان را محکوم کردند

Majles.jpgمهر ـ ۲۱۰ نماینده مجلس با صدور بیانیه‌ای اقدام تجزیه طلبانه اقلیم کردستان را محکوم کرده و از دولت مرکزی عراق حمایت کردند.
به گزارش خبرنگار مهر، در ادامه جلسه علنی امروز چهارشنبه ۵ مهر ماه، بیانیه‌ای با امضای ۲۱۰ نماینده مجلس شورای اسلامی در محکومیت برگزاری همه پرسی غیرقانونی استقلال کردستان عراق قرائت شد.

متن بیانیه به شرح زیر است:

طی سالهای گذشته کشور عراق آماج توطئه‌های مختلف آمریکا و رژیم صهیونیستی قرار گرفت اما ایستادگی و همبستگی و مقاومت ملت عراق اعم از عرب و کرد، سنی و شیعه، همه نقشه‌های استکبار را نقش بر آب کرد و ملت عراق با اتحاد قانون اساسی را تصویب و حکومت مرکزی را با روش دموکراتیک تشکیل و آرامش را به عراق بازگرداندند. همچنین همبستگی ملی با کمک نیروهای مردمی موجب پاکسازی عراق از لوث وجود داعش گردید. اما توطئه‌ها علیه عراق خاتمه نیافت و اینک همه پرسی اقلیم کردستان به صورت غیرقانونی می‌تواند همبستگی ملی و تمامیت ارضی عراق را مخدوش و عراق را در گرداب درگیری‌های جدید قرار دهد.

با توجه به مواضع دولت و مجلس عراق که با صراحت همه پرسی اقلیم کردستان عراق را غیرقانونی اعلام کردند و همچنین با توجه به نظر سازمان ملل متحد، ما نمایندگان مجلس شورای اسلامی اولاً ایجاد بحران در عراق را به ضرر مسیر دموکراتیک عراق دانسته و ثانیاً هر گونه اقدام تجزیه طلبانه را مضر به حال ملت عراق و کل منطقه می‌دانیم و این اقدام کردستان عراق را محکوم و از اقدامات دولت و مجلس عراق حمایت می‌کنیم و از دولت می‌خواهیم مطابق درخواست دولت مرکزی عراق تمهیدات لازم در همکاری با دولت عراق را به عمل آورده و به هیچ وجه اجازه ماجراجویی به صهیونیست‌ها در عراق ندهند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy