Wednesday, Sep 27, 2017

صفحه نخست » ایران در سوریه پالایشگاه نفت می‌سازد

Naft.jpgکیهان لندن ـ منصور بزمی معاون فناوری و امور بین‌الملل پژوهشگاه صنعت نفت از ساخت پالایشگاه نفت در سوریه توسط ایران خبر داد.

منصور بزمی گفته است: «ما به کشور سوریه کمک مستشاری و نظامی می‌کنیم و با توجه به تخریب زیرساخت‌ها، این کشور نیاز به پالایشگاه دارد که برنامه ساخت آن به صورت تمام ایرانی طراحی و آماده احداث شده که با سرمایه‌گذاری کشورهای خارجی اجرایی خواهد شد.»

همچنین رئیس پردیس پژوهش و توسعه فناوری‌های پایین‌دستی پژوهشگاه صنعت نفت نیز درباره جزییات ساخت این پالایشگاه گفته است: «ظرفیت این پالایشگاه ۱۴۰ هزار بشکه در روز است که در فاز اول ظرفیت این پالایشگاه ۷۰ هزار بشکه در روز برنامه‌ریزی شده است.»

به گفته این مسئول پژوهشگاه صنعت نفت، خوراک این پالایشگاه نفت خام و نفت سبک و سنگین است که از کشور سوریه تامین خواهد شد و محل احداث آن نیز در نزدیکی شهر حمص است.

او همچنین افزوده است خروجی این پالایشگاه LNG، بنزین، نفت کوره و گازوئیل و نفت سفید خواهد بود و ساخت این پالایشگاه به صورت کنسرسیوم و با مشارکت ایران، ونزویلا و سوریه انجام می‌شود.

رئیس پردیس پژوهش و توسعه فناوری‌های پایین‌دستی پژوهشگاه صنعت نفت می‌گوید این پالایشگاه دارای ۹ واحد است که ۵ واحدآن تحت لیسانس و ۴ واحد با دانش فنی ایران راه‌اندازی می‌شود.

به گفته مقامات وزارت نفت ایران زمان احداث این پالایشگاه بعد از جنگ و در دوران آرامش است و ۲ پالایشگاه دیگر این کشور نیاز به بازسازی دارد که آن نیز از سوی ایران صورت خواهد گرفت.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy