Friday, Sep 29, 2017

صفحه نخست » فایل صوتی جدیدی منسوب به ابوبکر بغدادی منتشر شد

83e32345e34rb_small.jpgدویچه وله - گروه تروریستی "دولت اسلامی" در سایت خود "الفرقان" فایلی صوتی منتشر کرده و مدعی شده صدای ابوبکر بغدادی رهبر این گروه است. پیشتر اعلام شده بود که بغدادی کشته شده است.

ابوبکر بغدادی ظاهرا دوباره بازگشته است. رهبر گروه تروریستی "دولت اسلامی" که پیشتر خبر کشته شدن او منتشر شده بود حالا با ارسال یک فایل صوتی ۴۶ دقیقه‌ای ظاهرا زنده بودنش را تایید کرده است.

روز پنج‌شنبه ۲۸ سپتامبر (۶ مهر) سایت "الفرقان" وابسته به گروه داعش این فایل صوتی را منتشر کرد.

سخنان منتشرشده در این فایل بیشتر محتوای دینی دارد. اما اشاره‌هایی درباره وقایع جاری روز هم در آن شده از جمله مناقشه میان کره شمالی و آمریکا و نیز تهدید کردهای عراق از سوی ترکیه.

بدین ترتیب گروه دولت اسلامی پیام روشنی به طرفدارانش داده است: رهبر آنها زنده است اگرچه بارها خبر مرگ او اعلام شده است.

بغدادی در این پیام صوتی شعارهای همیشگی‌اش را برای طرفدارانش تکرار می‌کند و از هوادارانش می‌خواهد در سراسر دنیا حملاتی را علیه غربی‌ها انجام داده و به نبرد در عراق و سوریه و سایر نقاط ادامه دهند.

او در این پیام می‌گوید: «ای سربازان خلیفه! آتش جنگ را علیه دشمنانتان شعله‌ور کنید. در هر گوشه‌ای به آنها حمله کرده و بر آنها پیروز شوید و سریع و شجاع بمانید.»

بغدادی همچنین از طرفدارانش می‌خواهد: «عقب‌نشینی نکنید و نگذارید احساس شکست بر شما غلبه کند. از مذاکره یا تسلیم شدن بپرهیزید و سلاح‌هایتان را زمین نگذارید.»

او پیش‌بینی می‌کند که کره شمالی علیه آمریکا و اروپا وارد جنگ خواهد شد و ترکیه علیه کردها. همچنین ائتلاف کشورهای عربی به رهبری عربستان سعودی در یمن مقابل شیعیان شکست خواهد خورد. به گفته او در تمامی این غوغا و شلوغی تنها اسلام پیروز خواهد شد.

در ماه ژوئن وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که در عملیات هوایی ارتش این کشور در ۲۸ ماه مه به شهر رقه در شمال سوریه، پایتخت خودخوانده خلافت اسلامی، رهبر این گروه کشته شده است.

آمریکا در حال بررسی این پیام صوتی است

مقامات امنیتی دولت آمریکا اعلام کرده‌اند که در حال بررسی و راستی‌آزمایی این پیام صوتی هستند اما احتمال می‌دهند که این پیام واقعی باشد.

یک مقام امنیتی آمریکا به خبرگزاری فرانسه گفته است: «ما در حال بررسی فایل صوتی منسوب به ابوبکر بغدادی هستیم و داریم آن را امتحان می‌کنیم. در عین حال که دلیلی نداریم به صحت این فایل شک کنیم اما در حال حاضر هم آن را تایید نمی‌کنیم.»

سخنگوی وزارت خارجه روسیه هم گفته است اطلاعی درباره این فایل صوتی ندارد.

یک ژنرال آمریکایی پیشتر گفته بود که بغدادی احتمالا در کناره رود فرات جایی که سوریه را به عراق متصل می‌کند، پنهان شده است.

دولت آمریکا نیز جایزه‌اش برای پیدا کردن بغدادی را از ۱۰ میلیون به ۲۵ میلیون دلار افزایش داده است.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy