Saturday, Sep 30, 2017

صفحه نخست » افزایش تنش در عراق؛ اربیل تحویل گذرگاه‌ها به بغداد را نپذیرفت

B59866D5-5D71-45DB-A221-45B5DC863689.jpegیک منبع در دولت محلی اقلیم کردستان عراق، روز جمعه هفتم مهرماه، اعلام کرد که اربیل، گذرگاه‌های مرزی این اقلیم را به دولت مرکزی تحویل نخواهد داد.

سازمان گذرگاه‌های مرزی عراق، ساعاتی پیش، از اعزام سه کاروان ازجمله شامل افسران نظامی، جهت تحویل‌گرفتن گذرگاه‌های مرزی کردستان (link is external)خبر داده بود.

شبکه تلویزیون کردزبان رووداو، به‌نقل از یک مقام در دولت محلی کردستان، گزارش داد که «اربیل هیچ‌یک از گذرگاه‌های مرزی را به بغداد تحویل نخواهد داد».

در مقابل، سازمان گذرگاه‌های عراق اعلام کرد که «ساعت ۱۰ فردا صبح، کاروانی از دولت مرکزی با حضور مقامات رسمی، راهی اقلیم کردستان خواهد شد، تا کنترل گذرگاه‌ها را تحویل بگیرد».

دولت بغداد، در پی برگزاری همه‌پرسی «استقلال» در کردستان عراق، خواستار کنترل گذرگاه‌ها و فرودگاه‌های اربیل و سلیمانیه شده است.

طاهر عبدالله، مدیر فرودگاه بین‌المللی سلیمانیه، در گفت‌وگو با تلویزیون الحدث، گفت که این فرودگاه، از امشب پروازهای خود را به‌حالت تعلیق درخواهد آورد.

عبدالله با اشاره به این‌که این اقدام در واکنش به درخواست دولت عراق صورت می‌گیرد، از بغداد خواست به دلایل انسان‌دوستانه، از تصمیم خود، عقب‌نشینی کنند.

بغداد، به مقامات اربیل، تا امشب جمعه فرصت داده‌ است تا کنترل دو فرودگاه اربیل و سلیمانیه را به دولت مرکزی واگذار کنند. هنوز مشخص نیست که با پاسخ منفی مقامات کردستان به این درخواست، دولت بغداد، چه واکنشی نشان خواهد داد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy