Saturday, Sep 30, 2017

صفحه نخست » دانشگاهی در آمریکا مدرس ایرانی‌تبار خود را به جرم فاشیست بودن از کار معلق کرد

bb534ejj3_small.jpgخبرگزاری ایرانشهر - انستیتو تکنولوژی نیوجرسی یک مدرس علوم اجتماعی را از کار معلق کرد. جیسون رضا جرجانی، آمریکایی دارای تبار ایرانی، متهم به نژادپرستی و طرفداری از هیتلر است. او هم با محافل نئونازی آمریکا روابط تنگاتنگی دارد و هم در میان فاشیست‌های ایرانی یک رهبر فکری محسوب می‌شود.

بنا به گزارش منتشر شده در نشریه rawstory و نیوجرزی دات کام، مشاهدات منتشر شده از پاریک هرمانسون، یک دانشجوی آنتی‌−فاشیست سوئدی، دست جیسون رضا جرجانی را رو کرده است. هرمانسون برای سر در آوردن از کار نئونازی‌ها و جریان مشهور به آلت-رایت (Alt-Right مخفف Alternative Right به معنای راست آلترناتیو یا بدیل)، که مجمع راست‌گرایان افراطی آمریکاست، با روش‌های روزنامه‌نگاری تحقیقی به محافل آنان نفوذ کرد. او دیده‌ها و شنیده‌هایش را در قالب متن و ویدئو منتشر کرد. در یکی از ویدئوهای منتشر شده در نیویورک تایمز جیسون رضا جرجانی در حال ستایش از هیتلر دیده می‌شود. او آرمان خود را در این ویدئو بیان می‌کند: جمع کردن مهاجران مسلمان در اردوگاه‌ها به شیوه‌ KZ های دوران هیتلر، سلطه اندیشه نازی‌ها در جهان به طوری که به زودی بتوان در اروپا عکس هیتلر را روی اسکناس‌ها دید.

پیشتر فعالیت‌های جرجانی به نفع نئونازی‌ها از جمله فعالیت او در جریان آلت-رایت شناخته شده بود. اما انتشار گزارش نیورک تایمز بالاخره انستیتو تکنولوژی نیوجرسی را مجبور کرد جرجانی را که کنار بگذارد. رتبه دانشگاهی او مدرس (lecturer) بوده است، نه استاد، آن گونه که طرفداران ایرانی‌اش از او با عنوان پروفسور جرجانی صحبت می‌کنند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy