Thursday, Oct 26, 2017

صفحه نخست » پرسپولیس ۱ - استقلال صفر؛ پایکوبی سرخ‌ها، اعتراض آبی‌ها

00x224g5r052_small.jpgپرسپولیس با تک گل علی علیپور از روی نقطه پنالتی بعد از دو بازی دوباره موفق شد استقلال را شکست دهد.

به گزارش "ورزش سه"، شاگردان برانکو ایوانکوویچ با ارائه نمایش منطقی و حفظ تک گلی که در دقیقه 22 توسط علی علیپور زده بودند، اجازه بازی‌سازی به هافبک‌های استقلال ندادند و بعد از دو بازی دوباره برنده دربی شدند؛ در سمت مقابل استقلال که نمی‌خواست بازنده دربی باشد با ارسال از جناحین برای گلزنی تلاش می‌کرد ولی در این کار موفق نبود؛ اعتراض زیاد بازیکنان این تیم به داوری به ویژه در 10 دقیقه پایانی موجب شد جو بازی ملتهب شود و دربی را تحت تاثیر قرار دهد.


پرسپولیس با این برد 20 امتیازی شد و با یک بازی کمتر نسبت به پارس جنوبی جم 22 امتیازی و البته تفاضل گل بهتر نسبت به پیکان در رده دوم قرار گرفت؛ استقلال هم 9 امتیازی و در جایگاه سیزدهم جدول باقی ماند.

استادیوم آزادی/ تماشاگر: 85 هزار نفر


داور: بیژن حیدری؛ کمک‌ها: رضا سخندان، سعید علی‌نژادیان و پیام حیدری؛ کمک داور ذخیره: تورج عیوض‌محمدی./ ناظر داوری: اسماعیل صفری/ ناظر ویژه داوری: فریدون اصفهانیان.

پرسپولیس
علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل‌زاده، سید جلال حسینی، حسین ماهینی، محمد انصاری، کمال کامیابی‌نیا، محسن ربیع‌خواه، بشار رسن(65- محسن مسلمان)، وحید امیری، علی علیپور(84 - سیامک نعمتی) و گادوین منشا(93 - شایان مصلح).
سرمربی: برانکو ایوانکوویچ

استقلال تهران
سید حسین حسینی، سید مجید حسینی، روزبه چشمی، وریا غفوری، میلاد زکی‌پور، فرشید باقری(61- جابر انصاری)، امید ابراهیمی، خسرو حیدری(86- سرور چپاروف)، داریوش شجاعیان، فرشید اسماعیلی و علی قربانی(73- سجاد شهباززاده).
سرمربی: وینفرد شفر

شرح بازی
استقلال بازی را هجومی آغاز کرد و با پاس‌های سریع و نفوذ از سمت راست زمین به دنبال رسیدن به گل زودهنگام بود؛ استفاده از سرعت غفوری، حیدری و شجاعیان در دستور کار وینفرد شفر قرار داشت که با این تاکتیک آبی‌ها قبل از دقیقه 10 دو موقعیت داشته باشند و با بی‌دقتی یکی از آنها را هدر بدهند؛ در ادامه پرسپولیس از لاک دفاعی خارج شد و روی پاس پشت مدافعان و نفوذهای علیپور و منشا برنامه‌ریزی کرده بود که با استمرار در این کار در دقیقه 21 صاحب پنالتی شد و علیپور با استفاده از فرصتی که خود به دست آورده بود پرسپولیس را با یک گل پیش انداخت؛ بعد از این گل باز هم خط دفاعی استقلال دو اشتباه دیگر تا پایان نیمه اول داشت که خوش‌شانسی آنها اجازه نداد سرخ پوشان به گل دوم برسند؛ استقلال برای زدن گل رو به ارسال از جناحین آورده بود که حاصلی در پی نداشت تا بازنده به رختکن برود.


پرسپولیس با دو کرنر پیاپی شروع هجومی در ابتدای نیمه دوم داشت اما رفته رفته استقلال کمی جلو کشید و با تعویض‌هایی هم که شفر انجام داد موقعیت‌های نسبتا خوبی به دست آورد اما بی‌دقتی آنها و شوت‌های کم قدرت در زدن توپ‌های آخر موجب شد خط دفاعی پرسپولیس و بیرانوند خیلی به دردسر نیافتند و آبی‌ها را در امر گلزنی ناکام بگذارند؛ شاگردان برانکو که بیشتر لحظات نیمه دوم به مدیریت بازی پرداخته بودند، در لحظاتی از مسابقه هم چشم به حمله کردن و شوت‌های از راه دور داشتند که فرصت‌های خوبی نیز نصیب آنها شد اما سرخ پوشان هم بهره کافی را از موقعیت‌ها نبردند تا به دومین گل نرسند؛ تلاش لحظات پایانی استقلال برای گلزنی با ارسال‌های متعدد از دو طرف زمین نتیجه‌ای در پی نداشت تا پرسپولیس به برد ارزشمند یک بر صفر دست پیدا کند و پیروزی دربی هشتاد و پنجم شود.

شرح گل

پرسپولیس 1 - استقلال 0 (دقیقه 22: علی علیپور): علیپور خلاف جهت حسینی توپ را به سمت راست دروازه زد تا گل اول بازی برای پرسپولیس به ثمر برسد.

بهترین بازیکن
علی علیپور با دوندگی زیادی در خط حمله پرسپولیس بارها خط دفاعی استقلال را آزار داد که عملکرد درخشان او در دربی هشتاد و پنجم و ادامه نمایش خوب در این فصل با گرفتن و گل کردن پنالتی تکمیل شد.

اتفاق ویژه
استقلالی‌ها که در دو بازی فصل گذشته مقابل پرسپولیس شکست نخورده بودند امروز با یک پنالتی بازنده شدند اما با این وجود تماشاگران این تیم پس از پایان مسابقه به تشویق تیم پرداختند که اتفاق جالب توجهی بود.
حضور چشمگیر تماشاگران دو تیم که حتی روی پله‌ها و مقابل نرده‌ها ایستاده بازی را تماشا می‌کردند نیز صحنه‌های جالبی رقم زد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy