Sunday, Oct 1, 2017

صفحه نخست » رئیسی: امام حسین برای عقب نشینی و سازش با دشمن مذاکره نکرد

2CD4C6BF-9BC3-4D08-9156-DF43431F0C4A.jpegتولیت آستان قدس رضوی گفت: عاشوراییان هیچگاه نمی‌توانند با یزیدیان سازش داشته باشند. اباعبدالله الحسین(ع) برای هدایت یزیدیان مذاکره کرد نه برای عقب نشینی و سازش با دشمن.

به گزارش «انتخاب»؛ حجت الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی امشب در مراسم خطبه خوانی شب عاشورا در بارگاه منور رضوی با اشاره به اینکه عاشورای حسینی صورت و سیرت دین را احیا کرد اظهار داشت: در عاشورا همه مظاهر عالی انسانی نقش بسته و هرچه برای رسیدن به کمال نیاز است در عاشورا وجود دارد.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: عاشورا تنها برای سال 61 هجری نیست بلکه عاشورا برای حیات انسان معاصر است. خون شهدا طوفانی از شور و شعور در جامعه بشری ایجاد می‌کند.

رئیسی خاطر نشان کرد: عاشوراییان هیچگاه نمی‌توانند با یزیدیان سازش داشته باشند. اباعبدالله الحسین(ع) برای هدایت یزیدیان مذاکره کرد نه برای عقب نشینی و سازش با دشمن.

عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: امام حسین(ع) برای بشر در استکبارستیزی، مقاومت، صبر و ایستادگی مقابل دشمنان الگو محسوب می‌شود. باید بدانیم که دشمن، دشمن است و امام حسین(ع) درس دشمن‌ستیزی می‌دهند.

این مقام مسئول انقلاب اسلامی را برگرفته از پیام عاشورا دانست و تصریح کرد: مهمترین پیام عاشورا برای بشر امروز احیای دین است و به نقش هدایتگر ائمه اطهار(ع) اشاره دارد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy