Monday, Oct 2, 2017

صفحه نخست » تیراندازی در لاس وگاس، دستکم ۵۹ کشته و بیش از ۵۰۰ زخمی + اولین تصویر تیرانداز

100217_top.jpg

رادیو فردا: جوزف لومباردو، رئیس پلیس شهر لاس وگاس، اعلام کرد که تیراندازی در نزدیکی «هتل مندلی بی‌» در لاس وگاس ۵۹ کشته و بیش از ۵۰۰ زخمی برجای گذاشت.

شبکه تلویزیونی «سی ان ان»‌ با اعلام این خبر اشاره کرد که این حادثه،‌ مرگ‌بارترین حادثه تیراندازی در تاریخ آمریکا به شمار می‌رود.

طبق گزارش ها نام تیرانداز، استیون پدک است. وی ۶۴ ساله و اهل شهر مسکیت بوده است.

استیون پدک پیش از ورود نیروهای پلیس به اتاقش در هتل خودکشی کرده است.

ده‌ها قبضه سلاح در خانه و محل تیراندازی عامل کشتار لاس‌وگاس پیدا شد

پلیس می‌گوید در خانه و محل تیراندازی استیون پداک، عامل مرگبارترین تیراندازی در تاریخ معاصر آمریکا، بیش از ۴۰ قبضه سلاح گرم، مواد منفجره، و هزاران گلوله پیدا کرده‌است.

تدو فاسولو، کلانتر شهرستان کلارک در ایالت نوادا به خبرنگاران گفته است در اتاقی که پداک آن را در هتل ماندالای بی در لاس‌وگاس، محل انجام تیراندازی، اجاره کرده بود، ۲۳ قبضه اسلحه پیدا شده‌است. در خانه او در مسکیت، در نوادا، نیز ۱۹ قبضه سلاح، مواد منفجره و چند هزار گلوله پیدا شده‌است.

این مقام ارشد پلیس محلی ایالت نوادا، تاکید کرده است که عامل حمله «به‌تنهایی» عمل کرده‌است. موضوعی که پیش‌تر نیز در گفته‌های پلیس و مقام‌های امنیتی مطرح شده بود.

بنا بر یافته‌های فعلی پلیس آمریکا، استیون پداک، طی نیمه‌شب یک‌شنبه و بامداد دوشنبه، از اتاقی در طبقه سی و دومِ هتل ماندالای بی، به روی مردمی که در یک کنسرت در فضای باز جمع شده بودند، آتش گشود. تا کنون مرگ ۵۹ نفر و زخمی شدن بیش از ۵۲۰ نفر تائید شده‌است. آمار فعلی از قربانیان، حمله وگاس را به مرگبارترین حادثه تیراندازی در تاریخ معاصر آمریکا تبدیل کرده‌است. رئیس‌جمهوری آمریکا این حمله را «اقدامی کاملاً شیطانی» نامیده که مردم آمریکا را «در بهت و اندوه فرو برده است».

پلیس در ساعت‌های گذشته به محل زندگی استیون پداک رفته تا هم از محل تحقیق کند هم از دلیل یا دلایل احتمالی کشتار لاس‌وگاس سرنخ‌های بیشتری بیابد.

عامل حمله وگاس فردی ناشناخته بود که هیچ سابقه خاصی نداشت و در سن ۶۴ سالگی در یک محله که عمده ساکنان آن را افراد بازنشسته تشیکل می‌دهند، زندگی می‌کرد. هم‌خانه او زنی با نام مریلو دنلی است که اکنون ساکن ژاپن است و رابطه‌ای هم میان او و جریان تیراندازی پیدا نشده.

225554444popop.jpg

به گفته پلیس،این فرد از ساکنان شهر بود. پلیس پیشتر اعلام کرده بود که در جستجوی یک زن آسیایی تبار به نام «ماری لو دانلی» است که در هنگام تیراندازی همراه فردمهاجم بوده است.​

تیراندازی حدود ساعت ۲۲ یکشنبه بوقت محلی، در نزدیکی کنسرتی رخ داد که در هوای باز برگزار شده بود. به گفته پلیس، فرد مهاجم از طبقه سی و دوم هتل «مندلی بی» به وسیله سلاح خودکار تماشاگران کنسرت را هدف قرار داده بود.

یک شاهد عینی می گوید مدت پنج دقیقه صدای شلیک گلوله شنیده می شد.

صدها نفر از محل تیراندازی گریختند و فیلم ها و عکس هایی در این مورد در توئیتر منتشر شده است.

گفتگو سی ان ان با برادر تیرانداز لاس وگاس:

0211zzzzzz02.jpg022556655445.jpg

0211zzzzzz01.jpg​چند مامور پلیس در جریان تیراندازی زخمی شدند که وضعیت یک نفر از آنها وخیم گزارش شده است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در توئیتی با قربانیان تیراندازی لاس وگاس ابراز همدردی کرد.

پرواز هواپیماها به فرودگاه بین المللی «مک کاران» متوقف شده است.

از انگیزه این تیراندازی هنوز اطلاعی در دست نیست.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy