Wednesday, Oct 4, 2017

صفحه نخست » واکنش وزیر اطلاعات به اتهام جاسوسی فرزند رییس قوه قضاییه

2vde3e32m3_small.jpgرادیو فردا - به دنبال انتشار گزارش هایی در فضای مجازی در خصوص فرزند صادق لاریجانی، رییس قوه قضاییه ایران، محمود علوی، وزیر اطلاعات دولت دوازدهم، روز سه شنبه ۱۱ مهرماه گفته است، هیچ کدام از اعضای خانواده رییس قوه قضاییه در مظان اتهام جاسوسی نیستند.

سایت «آمدنیوز» پیشتر گزارش داده بود که «زهرا اردشیر لاریجانی مشهور به (خانم وحید) دختر صادق آملی لاریجانی» به جاسوسی برای غرب متهم شده و پرونده ای «فوق محرمانه‌» دارد.

این در حالی است که وزیر اطلاعات ایران روز سه شنبه در پاسخ به سئوال خبرنگار ایسنا در این خصوص گفته است:« یگانه مرجع حرفه‌ای تشخیص اقدامات جاسوسی در کشور، معاونت ضدجاسوسی وزارت اطلاعات است که این معاونت نیز هیچ‌گونه اثری از اقداماتی که حتی ظن جاسوسی در مورد آن وجود داشته باشد درباره هیچ‌یک از اعضای خانواده آیت‌الله آملی ‌لاریجانی رئیس قوه قضاییه مشاهده نکرده است.»

محمود علوی می گوید، طرح موضوع جاسوسی فرزند رییس قوه قضاییه «با هدف وارد آوردن آسیب به اعتماد مردم نسبت به مسئولان ارشد نظام جمهوری اسلامی» طرح شده است.

وزیر اطلاعات همچنین در خصوص برخی از شایعات درباره دستور حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران، برای رسیدگی به اتهام جاسوسی یکی از بستگان رئیس دستگاه قضایی» گفته است: «این مطلب از اساس دروغ بوده و طبعا تمام ادعاهای پیرامون آن نیز دروغ و ناشی از خیال‌پردازی‌های طراحان چنین شایعاتی است. »

«آمدنیوز» روز ۹ مهرماه نوشته بود که پس از افشای پرونده‌ جاسوسی زهرا لاریجانی دختر صادق لاریجانی برای سفارت بریتانیا در تهران، وی با دستور مستقیم وحید حقانیان، از مقامات بیت رهبری توسط نیروهای «اطلاعات سپاه» بازداشت شده است.

این گزارش پیشتر از تلاش رییس قوه قضاییه برای ساکت کردن معاونت ضد جاسوسی وزارت اطلاعات خبر داده بود.

همچنین روز سه شنبه نادر قاضی پور، نماینده اصولگرا گزارش یک «سایت های ضد انقلاب» در خصوص تابعیت کانادایی علی لاریجانی، رییس مجلس و سفر فرزندانش به این کشور را کذب خواند.

به گزارش ایسنا، نادر قاضی پور خواستار برخورد وزارت ارتباطات با این سایت شده است.

مقامات ایران، ظن جاسوسی و داشتن ملیت کانادائیِ فرزندان صادق و علی لاریجانی را تکذیب می‌کنند

رادیو فرانسه، پیش از این، برخی مقامات سیاسی و نشریات با اشاره به مطالب منتشر شده دربارۀ دستگیری زهرا لاریجانی خواستار توضیحاتِ روشن مسئولین در این باره شده بودند.


رحمت الله بیگدلی، عضو شورای مرکزی حزب "اعتماد ملّی" با درج مطلبی در "سحام نیوز" و با اشاره به «اخباری که در بارۀ ارتباط دختر رئیس دستگاه قضائی کشور با برخی سرویس‌های بیگانه و دستگیری وی به صورت گسترده در فضای آنلاین و مجامع مختلف، منتشر شده» و موجبات تعجب ملت را فراهم کرده، «روشنگری در این زمینه» را «واجب» دانسته بود.

در همین حال، موضوع دو تابعیتی بودن فرزندان علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی نیز که از مدتی پیش در شبکه‌های اجتماعی بازتاب یافته بود، روز سه شنبه ١١ مهر، با سخنان نادر قاضی پور، نمایندۀ ارومیه به جلسۀ علنی مجلس کشیده شد. وی در تذکر شفاهی خود در این باره، با اشاره به «یکی از سایت‌ها و کانال‌های تلگرامی» که «به دروغ آقای دکتر لاریجانی را سر زبان‌ها می‌اندازد و می‌گوید که ایشان تابعیت کانادا دارد»، از وزیر ارتباطات خواست که «جلوی این سایت را بگیرید و توضیح دهد که چرا جلوی آن را نمی‌گیرد».
در همین باره علی مطهری که ریاست جلسۀ مجلس را بر عهده داشت گفت: «اگر این مطالب در سایت‌های خبری باشد، هیأت نظارت بر مطبوعات باید پیگیری کند و اگر در کانال‌ها باشد، کمیتۀ فیلترینگ باید تصمیم بگیرد». وی دربارۀ دوتابعیتی بودن فرزندان علی لاریجانی گفت: «یکی از پسران آقای لاریجانی در قم طلبه است و دیگری دانشجوی دکترای دانشگاه صنعتی شریف است و یک بار هم پایش به خارج باز نشده است».

انتشار این مطالب، به تنهائی از زورآزمائی جناح‌های درونی حکومت و نهادهای امنیتی گوناگون که هر یک به مرجع خاصی وابسته است، حکایت می‌کند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy