Wednesday, Oct 4, 2017

صفحه نخست » خبرگزاری فرانسه: گرمی روابط ایران و ترکیه بر مبنای نگرانی‌های مشترک است

rouhani_Erdogan_1.jpgایران اینترنشنال ـ خبرگزاری فرانسه روز چهارشنبه ۱۲ مهرماه ضمن درج خبر ورود رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهوری ترکیه به ایران نوشته : گرمی روابط آنکارا با تهران بر مبنای نگرانی‌های مشترک آنها شکل گرفته است.

در گزارش خبرگزاری فرانسه آمده است: «درحالی که ترکیه و ایران در جنگ داخلی سوریه با حمایت از گروه‌های مخالف یکدیگر در مقابل هم صف‌آرایی کرده‌اند، اما مخالفت مشترک آنها با طرح استقلال کردهای عراق اکنون آنها را به یکدیگر نزدیک و هم‌پیمان کرده است.

هر دو دولت بیم آن دارند که جدایی کردستان عراق به احساسات جدایی‌طلبانه کردهای کشور خودشان دامن بزند. اردوغان قرار است با حسن روحانی و آیت‌الله خامنه‌ای دیدار داشته باشد.

اما پیش از ورود او به تهران در آخر هفته گذشته رئیس ستاد ارتش ترکیه برای مشورت با مقامات نظامی ایران به این کشور سفر کرده بود.

ایران می‌گوید همکاری نظامی میان ترکیه با این کشور به ' ثبات و امنیت منطقه کمک خواهد کرد'. انتظار می‌رود حضور اردوغان در تهران تنها به همکاری‌های نظامی و سیاسی محدود نشود و آن‌طور که روزنامه شرق می‌گوید 'به یک اتحاد جدید منطقه‌ای برای تغییر و تحولات بنیادی در آن ختم شود'.

تهران و آنکارا می‌گویند آنها قصد دارند سطح مبادلات تجاری میان دو کشور را از ۱۰ میلیارد دلار در سال به ۳۰ میلیارد برسانند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy