Tuesday, Oct 10, 2017

صفحه نخست » صعود قیمت دلار در ایران در پی سخنان اخیر ترامپ

dollar_tumans_inHand_small.jpgرادیو زمانه ـ پس از سخنان دونالد ترامپ در باره توافق هسته‌ای با ایران، سیر صعودی قیمت دلار در ایران ادامه دارد.

به‌گزارش خبرگزاری مهر، قیمت دلار در آغاز روز سه‌شنبه ۱۸ مهر نسبت به روز قبل هفت تومان افزایش داشت و به ۴۰۴۸ تومان رسید.

صبح سه‌شنبه همچنین هر یورو ۴۸۳۳ تومان، پوند ۵۳۸۳ تومان، درهم امارات ۱۱۲۲ تومان و لیر ترکیه ۱۱۵۷ تومان بود.

سیر صعودی بهای دلار در روزهای اخیر مشاهده می‌شود در حالی‌که افزایش قیمت دلار چند ماه رکود داشت.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) نوشته است که از حدود دو هفته گذشته تاکنون دلار حدود ۱۴۰ تومان افزایش قیمت پیدا کرده است.

روز یکشنبه ۱۶ مهر صرافی‌ها دلار را چهارهزار تومان می‌فروختند و روز گذشته، دوشنبه ۱۷ مهر قیمت دلار در بازار آزاد به ۴۰۴۱ تومان رسید.

برخی از کارشناسان اقتصادی این تغییر را ناشی از مصاحبه اخیر دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا و نزدیک شدن اعلام نظر او درباره برجام به کنگره آمریکا می‌دانند.

ترامپ روز شنبه ۱۵ مهر در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی تی‌ان‌بی، بار دیگر توافق هسته‌ای با ایران را مورد انتقاد قرار داده و گفته بود: «[این توافق] به دستیابی ایران به سلاح‌های هسته‌ای در یک بازه زمانی کوتاه منتهی می‌شود و شما در آینده نه‌چندان‌دور خواهید دید چه اتفاقی برای آن خواهد افتاد».

او در مورد این‌که آیا دولت آمریکا به برجم پایبند خواهد بود یا خیر گفته بود یک هفته دیگر معلوم می‌شود و «شما دقیقاً خواهید دید که چه می‌شود».

دونالد ترامپ قرار است تا پیش از ۱۵ اکتبر گزارشی از پایبندی ایران به برجام به کنگره آمریکا ارائه دهد. انتظار می‌رود که ترامپ پایبندی ایران به برجام را تأیید نکند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy