Friday, Oct 13, 2017

صفحه نخست » مذاکرات پنهان میان آمریکا و کره شمالی به روایت وزیر خارجه استرالیا

g787pt8_small.jpgایران اینترنشنال - وزیر خارجه استرالیا، جولی بیشاپ، گفته که آمریکا از روش‌های پیشرفته‌تری برای ارتباط و مذاکره با کره شمالی در مورد بحران موشک‌های هسته‌ای در پیش گرفته است.

خبرگزاری ' ای‌بی‌سی' استرالیا امروز جمعه ۲۱  مهر در این باره نوشت: "رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا فاش ساخته که ایالات متحده در ارتباط مستقیم با مقامات پیونگ‌یانگ برای حل بحران موشکی آن کشور است. اما پرزیدنت ترامپ به وی گفته که وقت خودت را تلفن نکن. زیرا با کره شمالی فقط با یک روش باید صحبت کرد. در محافل سیاسی این اشاره ترامپ به یک برخورد نظامی تعریف شده است".

با این حال، بیشاپ می‌گوید هیأتی که قرار بود هفته آینده از سوی استرالیا برای دیدار با مقامات کره شمالی عازم آن کشور شود برنامه سفر خود را لغو کرده زیرا ایالات متحده اکنون خودش کانال‌های ارتباطب پیشرفته ایی با رهبران کره شمالی برقرار کرده و دو کشور در حال گفتگوهای مربوط به حل این بحران هستند.

بیشاپ افزود: "من فکر می‌کنم دو طرف تا حدی به یک موفقیت اولیه برای حل این بحران از طریق گفتگو دست یافته‌اند."

به گفته بیشاپ، موضوع بحران موشک‌های هسته‌ای کره شمالی و آزمایش آنها بر روی آسمان خاوردور و اقیانوس آرام شدیداً مقامات کشورهای منطقه را نگران کرده و اکنون دولت چین نیز به صف این کشورهای مضطرب پیوسته است.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy