Friday, Oct 13, 2017

صفحه نخست » اظهارات جدید تیلرسون در باره تحریم‌ و تروریستی خواندن سپاه

101317A_top.jpgبی بی سی - بنا به اعلام رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا، دونالد ترامپ تحریم‌های جدیدی را علیه سپاه پاسداران وضع می‌کند، اما آن را یک سازمان تروریستی اعلام نخواهد کرد.

آقای تیلرسون گفت: "به نظر ما اینکه نهادی را که عملا ارتش یک کشور است به طور کلی تروریستی بدانیم، ریسک‌ها و پیچیدگی‌هایی دارد."

وی گفت: رئیس جمهور از کنگره خواهد خواست قانون‌های مرتبط با ایران را سخت‌تر کند.

اظهار تمایل آمریکا به مذاکره موشکی با ایران

رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا گفته است که در ملاقاتش با محمدجواد ظریف، در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل، بحث مذاکره برای توافقی دوم درباره برنامه‌ موشکی ایران و همچنین بندهای مربوط به دوره پایان توافق هسته‌ای را مطرح کرده است.

آقای تیلرسون گفت به آقای ظریف گفته که آمریکا شانس موفقیت چنین مذاکراتی را بالا نمی‌داند اما از گفتگو استقبال می‌کند.

ایران پیش از این تاکید کرده است که برجام قابل مذاکره دوباره نیست و برنامه موشکی‌اش هم قابل مذاکره دوباره نیست.

amirpayvarbarjaamT.jpg

به گزارش رادیو فردا پیشتر واشینگتن پست در گزارشی یادآور شده بود که یکی از نارضایتی‌های عمده دونالد ترامپ از برجام این است که بخش‌هایی از این توافق موقتی است.

پولیتیکو هم در گزارشی خبر داد که دو سناتور آمریکایی، باب کورکر و تام کاتن، قرار است طرحی را ارائه دهند که در آن برای مواجهه با پایان محدودیت‌های زمانی پیش‌شده در برجام، موسوم به «غروب»، چاره‌اندیشی شده است.

در این زمینه سناتور کورکر ساعتی پیش گفت که تا دو هفته دیگر قانون تازه‌ای را برای جایگزین کردن با قانون کنونی در زمینه برجام برای بررسی ارائه خواهد داد، اما تصریح کرد که چنین قانونی توافق اتمی با ایران را نقض نخواهد کرد.

او همچنین گفته است که در قانون جدید، دوره زمانی ابراز نظر دولت در مورد پایبندی ایران به توافق هسته‌ای از ۹۰ روز به شش ماه افزایش خواهد یافت.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy