Saturday, Oct 14, 2017

صفحه نخست » ردپای ایران در حمله سایبری به پارلمان بریتانیا

british-parliament11.jpgدویچه وله: دو روزنامه بریتانیایی با استناد به یک گزارش منتشر نشده سرویس‌های اطلاعاتی می‌گویند ایران مسئولیت حمله سایبری به پارلمان بریتانیا را بر عهده داشته است. منابع رسمی امنیتی از ادامه تحقیقات در این باره خبر می‌دهند.

روزنامه بریتانیایی گاردین گزارش داد، بر اساس یک گزارش منتشر نشده سازمان اطلاعات بریتانیا، ایران در حمله سایبری ماه ژوئن سال میلادی جاری به برخی نمایندگان پارلمان این کشور از جمله ترزا می نخست‌وزیر و برخی اعضای ارشد کابینه، دست داشته است.

این گزارش اولین بار روز شنبه ۲۲ مهر (۱۴ اکتبر) توسط روزنامه تایمز منتشر شد اما مستقلا به تایید گاردین رسیده است.

در ابتدا روسیه متهم ‌شده بود که در این حمله سایبری دست دارد اما بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته نام ایران مطرح شده است. یک سخنگوی مرکز امنیت سایبری ملی می‌گوید اظهار نظر در این مورد در حالی که تحقیقات همچنان ادامه دارد، خوشایند نیست.

روزنامه گاردین سوم تیر (۲۳ ژوئن ) گزارش داد که هکرها تلاش کردند به حساب‌های ایمیل نمایندگان مجلس عوام بریتانیا دست پیدا کنند. در آن زمان روزنامه تایمز چاپ لندن گزارش داد که رمز‌های عبور برخی نمایندگان مجلس عوام برای ‌فروش در اینترنت عرضه شده است.

برخی نمایندگان مجلس بریتانیا در آن زمان انگشت اتهام را متوجه روسیه و کره شمالی کردند. این دو کشور پیش از این نیز متهم به انجام اقدامات مشابه شده بودند. به گفته کارشناسان امنیت سایبری، نمایندگانی که حساب‌های کاربری آنها هک شده، بر خلاف توصیه‌های امنیتی از کلمات عبور ضعیف استفاده کرده بودند.

پیش از این ایالات متحده آمریکا، ایران را به انجام حمله‌های سایبری متهم کرده بود. ایران همیشه این اتهامات را رد کرده است.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy