Saturday, Oct 14, 2017

صفحه نخست » رئیس نظام پزشکی: تزریق یک دارو در فرانسه علت مرگ کیارستمی است

6dvc4f549888j_small.jpgرادیو زمانه، رئیس کل سازمان نظام پزشکی در بیانیه‌ای علت مرگ عباس کیارستمی، کارگردان فقید ایرانی را تزریق یک داروی خاص در فرانسه اعلام کرد.

ایرج فاضل، رئیس کل جدید سازمان نظام پزشکی در بیانیه‌ای شنبه ۲۲ مهرماه به علت مرگ کیارستمی پرداخت. تحقیقات در این باره در دوره رئیس پیشین پایان نیافته بود.

او مدعی شده است که عباس کیارستمی بر اثر عوارض یک عمل جراحی در ایران بیمار شده بود، اما «با کمک و همکاری گروهی از بهترین پزشکان این مملکت در مسیر بهبودی قرار گرفت و در نتیجه از بیمارستان مرحض شد.»

به روایت فاضل، کیارستمی «بنا به اراده و خواست شخصی» برای ادامه درمان به فرانسه می‌رود، اما آنجا «مورد درمان با داروی هپارین (داروی ضد انعقاد خون) قرار می‌گیرد که یکی از عوارض این دارو به خصوص در سنین بالاتر خونریزی مغزی است.»

عباس کیارستمی، فیلمساز و برنده نخل طلای جشنواره کن، اسفند‌ماه سال ۱۳۹۴ به دلیل مشکلات گوارشی در بیمارستان بستری شد و چهار عمل جراحی را پشت سر گذاشت. گفته می‌شد او به سرطان معده دچار شده است اما خانواده کیارستمی این موضوع را تکذیب می‌کردند. بنا بر برخی گزارش‌ها روند درمان کیارستمی در ایران به شکل مناسبی پیش نرفت و پس از چهار ماه سپری کردن مراحل درمان در ایران، به پاریس رفت اما در تاریخ ۱۴ تیرماه ۱۳۹۵ این کارگردان سینما در سن ۷۶ سالگی بر اثر سکته مغزی در این شهر درگذشت.

علیرضا زالی، رئیس کل پیشین سازمان نظام پزشکی نیز خردادماه امسال گفته بود که کیارستمی بر اثر سهل‌انگاری پزشکی در فرانسه جان خود را از دست داده است.

آن زمان بهمن کیارستمی، فرزند کیارستمی به خبرگزاری «دانشجویان ایران» (ایسنا) گفته بود که سازمان نظام پزشکی فرافکنی می‌کند و فقط به سه روز درمان پدرش در فرانسه می‌پردازد.

او گفت هدف خانواده کیارستمی از پی‌گیری قانونی پرونده پزشکی پدرش در ایران،علت فوت نیست بلکه بررسی مراحل درمانی است که منجر به این اتفاق شده است.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy