Tuesday, Oct 17, 2017

صفحه نخست » پس از حمله با پایه میکروفون به معاون استاندار، هاجر چنارانی عذرخواهی نمی‌کند

Hajar_Chenarani.jpgشرق ـ هاجر چنارانی، نماینده نیشابور، نه‌تنها عذرخواهی نمی‌کند؛ بلکه سعی در توجیه رفتارش هم دارد! او که در فیلمی که در فضای مجازی منتشر شده، سعی دارد در یک همایش با پایه میکروفون به معاون استاندار خراسان رضوی حمله کند، صبح دیروز در یک برنامه تلویزیونی درباره این اقدامش توضیح داد. این نماینده عضو فراکسیون ولایی مجلس دهم در برنامه صبحگاهی تلویزیون سعی می‌کرد متکلم وحده باشد و به مجری برنامه که از چرایی حمله می‌پرسید پاسخ روشنی نمی‌داد تا جایی که مجری را به خنده وامی‌داشت. مجری چندین بار از او خواست تا به سؤالش پاسخ دهد؛ ولی چنارانی پاسخ‌هایی می‌داد که ارتباطی با سؤالات نداشت. این پاسخ‌های غیرمرتبط چنارانی در حدی بود که «رضا رشیدپور»، مجری برنامه، از او انتقاد کرد که چرا به پرسش من پاسخ نمی‌دهید و نهایتا به چنارانی گفت «من جای شما بودم از رفتارم عذر می‌خواستم». نهایتا هم پس از ۱۵ دقیقه صحبت نماینده نیشابور در تلویزیون، مجری با او خداحافظی کرد و تنها واکنش به صحبت‌های چنارانی می‌شود نگاه به دوربین!

چنارانی هم‌زمان که در این گفت‌وگو از نگاه منطقه‌ای انتقاد می‌کرد، گفته که «در دوره هشتم مجلس معاون سیاسی وقت، آقایی بودند که سبزواری بودند و چهار روستای نیشابور را جدا و به خوشاب سبزوار دادند تا بتوانند آنجا را به شهرستان تبدیل کنند». چنارانی با بیان اینکه در همین دوره معاون سیاسی از همان شهرستان است، گفت: «من چندین‌بار به وزیر کشور گفتم ایشان را عوض کنند؛ چون مردم نیشابور از ایشان ناراضی‌ هستند. این شخص دائم نام خراسان غربی را مطرح می‌کند و من هم باید جواب‌های مردم را بدهم».
به گزارش «باشگاه خبرنگاران» چنارانی گفت: «من رفتم میکروفون را بگیرم خودم صحبت کنم؛ اما جوری وانمود شد که گویی می‌خواهم حمله کنم و جالب است مسئولان نیشابور بلندگوی من را قطع می‌کنند». چنارانی با بیان اینکه تا‌به‌حال بالغ بر ۲۰ تذکر به وزارت کشور داده‌ام، گفت: «به‌عنوان عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از این شخص شکایت می‌کنم». او همچنین در توجیه رفتار و حمله خود به معاون استاندار گفت: «من رفتم میکروفون را بگیرم خودم صحبت کنم؛ ولی مسئولان نیشابور میکروفون من را قطع کردند.... امروز قرار نیست اگر شهرستانی وزیر و معاون وزیر ندارد، در بدبختی و فلاکت بماند. امروز همه معاونان وزیر به شهرستان‌هایی می‌روند که خودشان مال آنجا هستند. نگرش ما باید ملی باشد. آقای حسینی نگاهش منطقه‌ای است. ایشان جنگ قومیتی راه می‌اندازد». او افزود: «من با ایشان و هیچ مسئولی اختلاف سیاسی و نظری ندارم. من از کسانی که نگاه منطقه‌ای دارند، ضربه خوردیم. مردم نیشابور از ایشان ناراحت‌اند. من چندین بار تذکر دادم. ایشان باید از نیشابور می‌رفتند. این چهار روستا چرا به نیشابور برنمی‌گردد؟ من اجازه نمی‌دهم استانی در کنار نیشابور شکل بگیرد. این شخص در محافل خودش خراسان غربی را مطرح می‌کند». این نماینده مجلس درباره ویدئوی منتشرشده‌اش که در آن به سمت معاون استاندار حمله می‌کند، گفت: «قطعا ممکن است خیلی‌ها برداشت‌های متفاوتی از آن کنند.... این آقا به دنبال این است که استاندار شود و مردم نیشابور از ایشان ناراحت هستند؛ اما مجددا به این شهر برای سخنرانی دعوت می‌شوند». او افزود: «هر کسی در فضای مجازی چیزی را که می‌بیند، بر‌اساس چیزی که دوست دارد، تفسیر می‌کند!». این سخنان در حالی است که ویدئوهای عذرخواهی معاون استاندار بابت «خراسان غربی» هم در فضای مجازی منتشر شده.
در‌این‌حال «سیدجواد حسینی»، معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی، به «برنا» گفت: «من هیچ شکایتی از خانم چنارانی ندارم. با توجه به وضعیت کشور و استان خراسان رضوی بیش از هر زمان دیگری به هم‌گرایی و انسجام نیاز داریم».
او افزود: «بنده به‌عنوان معاون استانداری در یک ماه قبل به نیشابور رفتم و در شورای اداری پارلمان مشورت زنان حضور داشتم. قبل از حضور در نیشابور در منطقه «داورزن» بودم. این منطقه غربی‌ترین نقطه خراسان است. آن زمان من در سخنرانی سهوا گفتم «خراسان غربی» و به‌هیچ‌عنوان از اصطلاح «استان خراسان غربی» استفاده نکردم. در آخر برنامه خبرنگاری به من گفت که در سخنرانی خودم از «استان خراسان غربی» استفاده کرده‌ام. من همان‌جا تکذیب کرده و اعلام کردم به‌هیچ‌عنوان این اصطلاح را به کار نبرده‌ام و منظورم غربی‌ترین نقطه خراسان بوده است. جالب است که در آن جلسه خانم چنارانی اصلا حضور نداشتند». او با اشاره به اینکه در همایش «سلامت، زنان و خانواده» حضور پیدا کردم، ادامه داد: «در جلسه نشسته بودم که با سروصدای زیاد از درِ ورودی سالن متوجه این نماینده مجلس شدم. خانم چنارانی با سرعت زیاد به سمت من می‌آمد و متأسفانه باقی قضایا را بر مبنای آن‌ چنان‌که در فضای مجازی منتشر شد، در جریان هستید. در حین برخورد تلاش کردم که بتوانم با آرامش خاطر و نهایت احترام در شأن یک نماینده با ایشان برخورد کنم و حتی از حضور این نماینده در آن جلسه تشکر کردم و نخواستم که بحث ادامه پیدا کند؛ اما رفتار خانم چنارانی مانع خاتمه‌یافتن جریان بود». او با اشاره به اینکه «من می‌دانم با شکایت‌نکردن من این موضوع در هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان پیگیری نخواهد شد»، تصریح کرد: «موضوع درباره من و خانم چنارانی نیست و معتقدم موضوع اختلاف‌برانگیزی وجود ندارد. با توجه به اینکه شهر نیشابور و سبزوار در جوار هم هستند، همه تلاش من به‌عنوان معاون سیاسی و امنیتی استانداری خراسان رضوی باید بر پایه حفظ آرامش در استان باشد». حسینی گفت: «من سعی می‌کنم جو را در نهایت آرام نگه دارم. مجلس به همه موارد پیش‌آمده آگاه است و اگر نیاز به برخوردی با این نماینده باشد، از سوی هیئت‌رئیسه اعمال خواهد شد. امیدوارم سرکار خانم چنارانی درباره رفتار خود تأملی داشته باشند و اگر اقدام ایشان درست نبوده، در رفتار خود تجدیدنظر کنند. باز هم تأکید می‌کنم که من هیچ شکایت شخصی از ایشان ندارم».

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy