Tuesday, Oct 17, 2017

صفحه نخست » عیسی سحرخیز باز هم ممنوع الخروج شد

Eisa_Saharkhiz.jpgبنا به گزارش دریافتی، یک قاضی دادگاه شهید مقدسی مستقر در زندان اوین بار دیگر عیسی سحرخیز را از پای پرواز به خانه بازگردانده است.

این روزنامه نگار اصلاح طلب که پس از آزادی از زندان، زیر فشارهای گوناگون و در شرایط ممنوع القلم بودن، غازچرانی در روستا را بر کار مطبوعاتی و فعالیت سیاسی ترجیح داده است قرار بود برای یک سفر حرفه‌ای و فرهنگی عازم آلمان و سوئد شود.

وی صبح سه شنبه ۲۵ مهر ماه ۹۶ پس از ساعت‌ها بلاتکلیفی در فرودگاه امام خمینی از موضوع ممنوع الخروجی خود اطلاع یافت.
طنز ماجرا اینجاست که تاریخ برگه ممنوع الخروجی چند هفته پیش از زمان صدور پاسپورت جدید است و استعلام‌های انجام شده همگی بر رفع ممنوعیت الخروجی سیزده ساله تاکید داشته است.
در ضمن در زمان تحویل پاسپورت به صورت مکتوب اعلام شده بود که " با توجه به این که در گذرنامه چاپ نمی‌شود در کادر زیر نوع اجازه خروج برای اطلاع شما"- عیسی سحرخیز دارنده گذرنامه ۳۱۷۴۸۴۱۳ درج گردیده و " دارنده گذرنامه مجاز است پس از پرداخت عوارض خروج از کشور بدفعات از مرزهای مجاز کشور خارج شود".
شنیده شده است که مامور ضبط پاسپورت وقتی با این استدلال او که " این چه کار خبطی ست که پیش از خرید بلیط و ارز و سوغاتی و ورود به فرودگاه و حتی زدن مهر خروج بر پاسپورت به فرد ممنوع الخروج رسما و کتبا اطلاع نمی‌دهید و موجبات آزار جسمی و روحی خود و خانواده‌اش را فراهم ساخته و باعث تبلیغ علیه نظام می‌شوید"، مواجه شده تنها سکوت کرده و سر تکان داده است.
از زمان ختم حبس عیسی سحرخیز در اودیبهشت ۹۶، وی و خانواده‌اش زیر فشارهای گوناگون قرار داشته‌اند.
در آخرین مورد از فشارهای زنجیره‌ای بر این زندانی سیاسی سابق مقام‌های قضایی حاضر نیستند سند منزل مسکونی همسرش را از گرو پرونده‌ی مختومه یک دهه قبل در آورند.
این روزنامه نگار منتقد رهبر جمهوری اسلامی طی دو دهه‌ی گذشته علاوه بر چند بار حبس و بازداشت کوتاه مدت و بلند مدت همواره زیر فشار مقام‌های امنیتی و قضایی قرار داشته به گونه‌ای که دایم ممنوع القلم و ممنوع الخروج بوده یا در زندان‌های اوین، فردیس و رجایی شهر کرج زندانی بوده است.
سحرخیز گفته است که همچون موارد گذشته به هیچ وجه حاضر نیست برای دریافت پاسپورت و دریافت مجوز خروج از ایران به مراجع قضایی، اطلاعاتی و امنیتی مراجعه کند".

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy