Wednesday, Oct 25, 2017

صفحه نخست » نرگس محمدی برنده جایزه ساخارف انجمن فیزیک آمریکا شد

Narges_Mohammadi.jpg

نرگس محمدی، مدافع حقوق بشر و نائب رییس کانون مدافعان حقوق بشر به‌عنوان یکی از برندگان جایزه انجمن فیزیک آمریکا در سال ۲۰۱۷ اعلام شد.

به گزارش سایت کانون مدافعان حقوق بشر، انجمن فیزیک آمریکا در بیانیه‌ای که به‌مناسبت اعلام اسامی برندگان صادر کرده، دلیل انتخاب نرگس محمدی را چنین توضیح داده‌ است: «رهبری او در فعالیت‌های مرتبط با صلح، عدالت و لغو مجازات اعدام و تلاش‌های بی قید و شرطش برای ترویج حقوق بشر و آزادی‌های مردم ایران است».

در این بیانیه همچنین آمده است: «نرگس محمدی علی‌رغم آزار و اذیت و تعقیب قضایی که باعث توقف کار علمی و حبس طولانی او شده، به فعالیت‌هایش ادامه داده است.»

انجمن فیزیک آمریکا یک سازمان غیر انتفاعی است که برای پیشبرد و انتشار دانش فیزیک از طریق نشریات برجسته پژوهشی، جلسات علمی، آموزش و فعالیت‌های بین‌المللی اقدام می‌کند. انجمن فیزیک آمریکا بیش از ۵۴ هزار عضو دارد که شامل فیزیکدانان در دانشگاه‌ها، آزمایشگاه‌های ملی و صنعتی در ایالات متحده و در سراسر جهان می‌شود.

نرگس محمدی فارغ‌التحصیل رشته فیزیک جامدات از دانشگاه امام خمینی قزوین است. او بعد از اتمام دانشگاه، به‌عنوان مهنس با شرکت بازرسی مهندسی ایران همکاری می‌کرد و هم‌زمان به‌عنوان روزنامه نگار موضوعات مربوط به برابری جنسیتی را برجسته می‌کرد. تلاش‌های خانم محمدی برای حفظ حرفه علمی‌اش هم‌زمان با فعالیت‌های حقوق بشری، ناموفق بود. او در سال ۲۰۰۹ از سمت خود در شرکت بازرسی مهندسی اخراج شد. او در همان سال، دستگیر و زندانی شد.

خانم محمدی به‌خاطر تلاش‌هایش برای ترویج و حمایت از حقوق زنان، زندانیان عقیدتی، اقلیت‌ها و سایر گروه‌های آسیب‌پذیر جامعه، ترویج انتخابات آزاد و عادلانه لغو مجازات اعدام به ۱۶ سال حبس محکوم شده و اکنون در زندان اوین دوران حبس خود را سپری می‌کند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy