Thursday, Oct 26, 2017

صفحه نخست » ناو آمریکایی ماهیگیران ایرانی را از حمله دزدان دریایی رهاند

US_Navy.jpgرادیو فردا ـ بنا بر بیانیه ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا، نیروی دریایی آن کشور با کمک نیروی دریایی ژاپن، در پی درخواست کمک از طرف گارد ساحلی ایران، یک قایق ماهیگیری ایران را از حمله دزدان دریایی در آب‌های جنوب یمن رهانده‌است.

گزارش رخداد اخیر را مرکز اطلاع‌رسانی نیروی دریایی ایالات متحده، سوم آبان ماه منتشر کرده و می‌گوید این عملیات در «هفته اخیر» صورت گرفته‌است.

در اطلاعیه نیروی دریایی آمریکا گفته‌شده عملیات نجات با هماهنگی نیروی دریایی اتحادیه اروپا و ائتلاف به رهبری ترکیه، که بخشی از نیروهای مشترک دریایی (سی‌ام‌اف)، است انجام شد. ائتلاف نیروهای مشترک دریایی از ۳۲ کشور تشکیل شده و به گفته این ائتلاف هدف از آن، ایجاد امنیت و ثبات دریایی در ۳. ۲ میلیون مایل مربع از آب‌های بین‌المللی‌ست.

نیروی دریایی ایالات متحده می‌گوید گارد ساحلی ایران با نیروی دریایی ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده تماس گرفته و با ارائه گزارشی از واقعه در آب‌های جنوب سُقُطرا، خواستار کمک‌رسانی به غیرنظامیان در قایق ماهیگیری شده‌است. سُقُطرا مجمع‌الجزایری در دهانه خلیج عدن است.

نیروی دریایی اتحادیه اروپا سپس به منطقه یک هواپیمای گشتی فرستاده‌است.

پس از آن ناوشکن ارتش ایالات متحده، «هاوارد»، همراه ناوشکن «آماگیری» نیروی دفاعی ژاپن، به منطقه اعزام شده‌اند.

به گزارش ستاد فرماندهی مرکزی، ماهیگیران در قایق ایرانی، پس از آن‌که از حمله دزدان دریایی نجات پیدا کرده‌اند، مواد خوراکی، آب و کمک‌های پزشکی دریافت کرده و قایق آن‌ها نیز تعمیر شده‌است. بنا بر این گزارش سه تن از ماهیگیران زخمی شده بودند.

وب‌سایت «میلیتاری. کام»، که خبرها، رخدادها و تحلیل‌های مختص به ارتش آمریکا را پوشش می‌دهد، به این نکته اشاره کرده که واقعه اخیر در در ماه‌های پایانی سالی پرتنش میان نیروی دریایی آن کشور و سپاه پاسداران ایران، رخ داده‌است.

البته نجات ماهیگیران یا قایق ماهیگیری ایرانی توسط نیروی دریایی ارتش آمریکا سابقه دارد؛ در دی ماه ۱۳۹۰ یک هلیکوپتر آمریکایی در واکنش به درخواست کمک رادیویی یک کشتی ماهیگیری با پرچم ایران، که دزدان دریایی آن را ربوده بودند، به تعقیب این کشتی پرداخت. در نهایت واحدهایی از ناو «کید» به سمت کشتی ماهیگیری اعزام شده، ۱۵ دزد دریایی مسلح را بازداشت و ۱۳ ملوان ایرانی را که هفته‌ها در اسارت دزدان دریایی بودند، آزاد کردند. دو سال قبل از آن نیز نیروی دریایی ایالات متحده دو ماهیگیر ایرانی که کشتی آنها غرق شده بود را نجات داده بود.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy