Saturday, Oct 28, 2017

صفحه نخست » همدستان بابک زنجانی از اعدام نجات یافتند

5p7979s532_small.jpgدادگاه انقلاب تهران دو همدست بابک زنجانی را مفسد‌فی‌الارض نشناخت.

به گزارش «انتخاب»، مهدی شمس‌زاده و حمید فلاح‌هروی دو تن از متهمان پرونده نفتی که پیشتر به اعدام محکوم اما حکم آنها در دیوانعالی کشور نقض شده بود، از سوی شعبه 28 دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی مقیسه به حبس محکوم شدند.

شمس‌زاده و فلاح‌هروی که در محاکمه قبلی در شعبه 15 دادگاه انقلاب مفسد فی‌الارض شناخته شده بودند از سوی شعبه 28 به عنوان شعبه هم‌عرض، مفسد‌فی‌الارض شناخته نشدند و برخلاف بابک زنجانی از مجازات اعدام رهایی یافتند؛ البته این حکم مانند احکام دیگر قابل تجدیدنظرخواهی در مرجع صالح تجدیدنظر است.

غلامحسین اسماعیلی رئیس کل دادگستری استان تهران هفته گذشته از صدور حکم این دو متهم خبر داده بود.

علیرضا زیباحالت‌منفرد از دیگر متهمان اصلی این پرونده است که دادستان تهران از او به عنوان جعبه‌سیاه یاد کرده و بنابر اعلام رئیس دادگستری استان تهران، این پرونده همچنان در مرحله تحقیقات است.

به گزارش ایران اینترنشنال مهدی شمس‌زاده و حمید فلاح‌هروی، هر دو در جریان دور قبلی محاکمه‌شان در دفاع از خود مسئولیت‌هایی را به «علیرضا زیباحالت‌منفرد » نسبت دادند.

غلامحسین اسماعیلی، رئیس دادگستری استان تهران، نیز پیشتر در خصوص «زیباحالت‌منفرد» گفته‌بود این شخص اعترافاتی داشته است که در سرنوشت مهدی شمس و حمید فلاح هروی موثر خواهد بود. وی از این شخص باعنوان «جعبه سیاه» پرونده یاد کرد.

در سال‌های پایانی دولت دوم محمود احمدی‌نژاد و با تشدید تحریم‌های آمریکا علیه جمهوری اسلامی، بابک زنجانی نقشی کلیدی در دور زدن تحریم‌ها، فروش نفت و مبادلات مالی بر‌عهده داشت. این تاجر میلیاردر ایرانی که خود را «بسیجی اقتصادی» معرفی می‌کرد، دی ماه سال ۹۲ به اتهام بازنگرداندن بیش از دو و نیم میلیارد یورو پول نفت، رانت‌خواری و فساد مالی بازداشت شد. او در سال ۹۴ محاکمه و به اعدام محکوم شد اما با وجود تایید حکم اعدام، این حکم هنوز اجرا نشده است.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy